V Ostravě televizní štáb natáčel už loni na přelomu září a října, kdy o tom Deník exkluzivně informoval. Bistro tehdy dostalo maximální počet tří zlatých hvězd, což před ním zvládlo jen sedm dalších podniků.

Na obrazovky se však díl z Mama‘s bistra dostal až po roce. Vysílán přitom měl být už v březnu. Proč se tak stalo však neví ani sami „hostitelé“, kteří už začínali pochybovat, jestli se díl odvysílá.

Mama‘s bistro. Novinkami jsou mimo jiné černá výmalba, nové logo s podobiznami bratrů Kaňákových, změny v jídelníčku a samozřejmě tři hvězdy u vstupu.

Stalo se tak začátkem září a od té doby se bratři nezastaví. Efekt Zdeňka Pohlreicha funguje nad očekávání! Kaňákovi musejí odmítat žádosti o rezervace, vstávají v pět hodin a z bistra odcházejí o půlnoci.

„Celý den chystáme a vaříme. Na každý den je třeba připravit jen masa na třicet kilo. Totální kolotoč. Na rodinu už není žádný čas,“ popisuje poslední dny Jan Kaňák.

VELKÝ ZÁJEM

Denně mu s bratrem přijde kolem tří set žádostí o rezervaci, telefon zvoní neustále.

„Zájem se zvedl snad o 400 procent. V létě jsme se hodně trápili, mysleli jsme, že zavřeme. Teď musíme lidi odmítat. Denně i stovky,“ říká brácha David a nepřímo tak potvrzuje slova Zdeňka Pohlreicha, který jim řekl, že když se budou držet jeho rad, bude se stát fronta až na náměstí.

„Kdyby se tam ti, jež odmítneme, postavili, dosahovat by tam mohla,“ odhaduje duo.

Mama‘s bistro. Novinkami jsou mimo jiné černá výmalba, nové logo s podobiznami bratrů Kaňákových, změny v jídelníčku a samozřejmě tři hvězdy u vstupu.

JEDU 400 KILOMETRŮ

Den před televizní premiérou mělo bistro na facebooku čtyři tisíce sledujících, nyní už je to přes osm tisíc. „V sobotu nám volali lidé, že potřebují nutně potvrdit rezervaci, protože jedou 400 kilometrů jen proto, aby ochutnali náš burger,“ prozrazuje Jan Kaňák jednu z nyní nijak neobvyklých žádostí přicházejících z celé republiky.

Pořad dostal bistro do úplně jiného pole zájmu. Denně volají lidé, kteří by rádi otevřeli franšízu Mama‘s bistra v Praze, Plzni či třeba Jihlavě, hlásí se i lidé do kuchyně či za kasu. Na bratrech nyní je, aby popularity využili a bublina brzy nesplaskla. Přesto zůstávají opatrní.

„Selský rozum nám říká, že tohle je boom, který přejde,“ odhaduje David. „Pokud po dvou třech měsících spadneme do starých kolejí, tak je zbytečné rozšiřovat otevírací dobu nebo přijímat další lidi. Počkáme a uvidíme.“

MAMČINO KOUZELNÉ PIVO

Přesto bratři chtějí vytěžit ze zájmu maximum a chystají první novinky. Po úpravách v nabídce třeba exkluzivní pivo. Jmenovat se bude Mama‘s magic beer, mamčino kouzelné pivo po vzoru místních akcí magic nights.

„Tuto nefiltrovanou jedenáctku nám bude dodávat přes 400 kilometrů vzdálený pivovar, který nás sám kontaktoval. Až nás překvapilo, že se jim vyplatí to tady vozit,“ říká Jan, který má z pivovaru informaci i o chystaném speciálu.

„Prý už loupou 300 kilo dýní pro halloweenskou edici kouzelného piva,“ dodávají bratři, kterým popularita nepomohla snad jen v jednáních s magistrátem, aby mohli v centru prodávat své dobroty ve foodtrucku, což městská vyhláška zakazuje.

Právě scéna s foodtruckem se stala hitem ostravského dílu kulinářské show.