Před 30 lety nejprve vznikl tento prémiový brand koncernu Toyota ve Spojených státech. Hned v následujícím roce dorazil Lexus do Evropy a začal tak úspěšný příběh s deseti miliony prodaných vozů.

V hlavní roli hybrid

Jedním z největších témat pro Lexus je ekologie. Jako člen skupiny Toyota, která světu přinesla první ekologický hybridní pohon, přejal tuto technologii do svých vozů a ještě více ji zdokonalil.  Zbořil tak mýtus, že se k luxusním vozům nehodí kombinace benzínového a elektro motoru.

První hybrid Lexus představil v roce 2005 a dosud dodal hybridní pohon do 1,5 milionu aut. V současnosti jsou dvě třetiny Lexusů prodaných v Evropě hybridy, 95 procent prodaných vozů Lexus v Česku má hybridní pohon.

Lexus jako životní styl

Lexus není jen automobilka, ale také životní styl. Na bruselském letišti Lexus nedávno otevtel exkluzivní salonek. Návštěvníci si mohou vychutnat širokou škálu vybavení pro maximální pohodlí, relaxaci a zpříjemnění pobytu.

Automobilka například také podporuje nadějné mladé designéry v rámci mezinárodní soutěže Lexus Design Award, jejíž výsledky se vždy vyhlašují na prestižním Milan Design Weeku.

Lexus se prohání nejen na silnicích, ale i na moři. Luxusní jachta LY 650 o délce 19,8 metrů se stává další vlajkovou lodí značky. První sériová plavidla by měla být dokončena v druhé polovině roku 2019.

V Česku je Lexus partnerem prestižního závodu Primátorky. Mezi české ambasadory patří pilot Petr Kopfstein, kuchař Zdeněk Pohlreich nebo akrobatický lyžař Tomáš Kraus.

Nový UX pro průzkumníky měst

Nejzásadnějším modelem letošního roku je nový model UX, který vstupuje na český trh. Je skvělým kompromisem mezi elegantním sedanem a praktickým crossoverem. Při projektování UX bylo cílem prolomit konvence a vytvořit ucelený design, který bude silný a stylový, což dokazuje i fakt, že  jeho hlavní konstruktérkou je žena, nadaná Chika Kako.