Největší zajímavostí byly nákladní automobily GWL/Elta. Tyto vozy jsou vyrobeny pouze pro dvě osoby a měří necelé čtyři metry. Auto na jedno nabití ujede bez nákladu více než 60 kilometrů jeho maximální rychlost je 40 kilometrů za hodinu.

Dalšími „trháky“ byly také malý motocykl Vectrix Electric nebo užitkový automobil Melex.

Kromě nových typů aut mohli návštěvníci vidět i starší stroje, které mají elektromobil pod kapotou již několik let. Jejich majitelé představili například ekologický favorit, Peugeot 106 nebo Volkswagen Golf třetí generace.

„Našim cílem je lidem ukázat, že auta poháněná elektrickým proudem v Česku existují již několik let. Výstavu pořádáme bez komerčních nároků, proto se mohli zúčastnit i majitelé starších verzí elektromobilů,“ říká místopředseda sdružení Michal Brož.

Podle něj v Česku v současnosti jezdí na elektřinu desítky osobních aut a zhruba tisícovka pracovních vozů. „Zájem lidí o ekologické vozy však roste – spotřebitele už nezajímá pouze design, ale také to, jak jednotlivé vozy fungují a co přesně mají za motor. Největší příliv elektromobilů na evropský trh bude v rozmezí dvou až šesti let,“ dodává Brož.

Výroba již začala

Některé evropské automobilky již naplno spustily výrobu „čistých“ vozů. Například elektromobily představila na letošním autosalonu v Paříži francouzská společnost Renault nebo německý gigant Mercedes. Novými hybridními modely se blýskly asijské firmy Nissan, Toyota a Hyundai. Pozadu nezůstala také francouzská společnost PSA Peugeot Citroën, která začala vyrábět vozy na kombinovaný pohon. (ben)