Systém elektronického sledování docházky, který byl v podniku zaveden v roce 2010, získal cenu „IT-produkt roku“. Nový systém zaznamenává denní přítomnost a nepřítomnost více než 25.000 zaměstnanců. Ocenění „IT-produkt roku“ každoročně uděluje Svaz českých IT-manažerů CACIO.

„Z této prestižní ceny máme velikou radost. Je zaslouženým uznáním našeho projektového týmu, který v uplynulém roce nový systém sledování docházky s velkým nasazením připravil a zajistil jeho bezproblémový rozjezd,“ zdůraznil člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Řízení lidských zdrojů Bohdan Wojnar. „Díky novému elektronickému sledování docházky jsou teď procesy jednodušší, transparentnější a efektivnější. Systém je variabilní a umožňuje solidní plánování a přípravu. Elektronické sledování docházky v konečném důsledku zlepšuje pracovní podmínky našich zaměstnanců.“

Zaměstnanci si zvykají

Ne všichni zaměstnanci jsou ale z nového systému nadšení. „Dlouho s tím byly problémy, u píchaček se tvořily fronty a navíc jich bylo málo,“ řekl jeden ze zaměstnanců firmy. Dodal však, že automobilka systém postupně doladila.

Před projektovým týmem stál ambiciózní úkol zavedení systému elektronického sledování docházky více než 25.000 zaměstnanců. Hlavním cílem bylo zjednodušení a sjednocení evidence přítomnosti a nepřítomnosti pro zaměstnance a útvar personalistiky a zároveň optimalizace stávajících procesů. To se podařilo: zpracování dat je dnes podstatně méně náročné, informační servis managementu firmy se zlepšil. Díky této změně podstatně klesly i náklady na zaznamenávání docházky.

Nová e-Docházka je založena na systému SAP. Nově instalované terminály zaznamenávají data prostřednictvím načítání doby příchodu a odchodu jednotlivých zaměstnanců. K tomu zaměstnanci používají své multifunkční průkazy. Systém pak tyto časy automaticky vypočítá a vyhodnotí.

Čtěte také: Škoda Auto zastaví výrobu fabie na 4 dny, nejsou díly