Informovala o tom agentura Bloomberg s odkazem na své zdroje, mluvčí Emirates spekulace o jednání však odmítl. „Není to pravda,“ řekl pro agenturu Reuters. Podobně reagovaly i Etihad.

Vlastníkem Emirates je vláda v Dubaji, zatímco Atihad kontroluje vláda v sousedním emirátu Abú Zabí.

Obchod je ale v blízkovýchodních zemích velmi citlivým tématem. V historii SAE totiž došlo k velmi málo přeshraničním fúzím, jelikož je musejí schválit celé rodiny vládnoucích šejků.

Obě aerolinky zaznamenaly během posledního desetiletí silný růst. V posledních dvou letech ale čelí finančnímu tlaku kvůli vzájemné konkurenci a poklesu cen ropy, kvůli čemuž zaznamenal pokles celý region.

Oba státy do letecké infrastruktury silně investují. Dubaj staví nové letiště, které bude mít přepravní kapacitu 200 milionů pasažérů ročně.

Podle Reuters se Abú Zabí nechce své aerolinky vzdát. Nedávno totiž emirát investoval miliardy dolarů do mezinárodního letiště a další infrastruktury pro leteckou dopravu. Příští rok na letišti Abú Dhabi International otevře nový terminál.

Myšlenka spojení obou firem ale není nová, o obchodu se jednalo již před pěti lety. Obě firmy začátkem roku již podepsaly dohodu o spolupráci v některých oblastech, například o výměně pilotů. 

Emirates vlastní 268 Airbusů A380 a Boeingů 777. Flotila Etihad je třikrát menší.