Podle dřívějších informací ŘSD mají mosty vadná ložiska. Jsou vysutá mimo přípustné meze a mostní podpěry se pohybují nerovnoměrně. Nedávno proto ŘSD na mosty zakázalo vjezd nákladní dopravě a omezilo rychlost pro osobní vozidla. ŘSD dodalo, že se nadále prověřuje, zda nebude nutné stavbu uzavřít pro dopravu úplně.

To ale podle stavební společnosti, která mosty stavěla, nutné nebude. Podle závěrů kontroly jsou mosty z hlediska použitelnosti na stupni tři v pětibodové škále, a jsou tedy „použitelné s výhradou", a nikoliv v havarijním stavu. Po mostech podle firmy mohou jezdit vozidla s nápravovou hmotností do 24 tun.

„Společnosti Eurovia jsem předali data, která jasně svědčí o tom, že deformace, ke kterým dochází, mohou mít za následek destrukci konstrukce," reagoval na dnešní vyjádření Eurovie mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Dopady poruch už se nyní projevují například tím, že se na mostech drtí římsy, řekl.

Vstup expertů na mosty

Eurovia dnes také obvinila ředitelství silnic, že na mosty nedovoluje vstup jejím expertům, kteří by ověřili příčinu poruch a navrhli jejich nápravu. Za tři roky se prý takovéto povolení nepodařilo od státní instituce získat.

To ale ŘSD zpochybňuje. Zástupci Eurovie prý byli mimo jiné přítomni na mimořádné prohlídce, ze které jim byla předána dokumentace.

Podle Eurovie jsou problémy na mostech, jako na celé zvlněné D47, způsobeny nikoliv vadnou konstrukcí, ale použitím nesprávného materiálu, který prý do stavby požadovalo ŘSD.

Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést první kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá s tím, že do podkladu použila materiál, který ŘSD požadovalo.