V předkládací zprávě MPO změnu odůvodňuje požadavkem evropské směrnice na poskytování informací spotřebitelům o tom, kde se nachází čerpací nebo dobíjecí stanice na alternativní paliva. "V této souvislosti je zapotřebí uvést, že čerpací stanice, na kterých se prodává stlačený zemní plyn (CNG), zkapalněný zemní plyn (LNG) a zkapalněný ropný plyn (LPG), jsou již nyní ministerstvem průmyslu a obchodu zveřejňovány," uvádí v důvodové zprávě MPO.

Za běžnou dobíjecí stanici pro elektromobily má být podle novely považována stanice, která umožňuje přenos elektřiny do elektrického vozidla s výkonem 22 kilowattů (kW) nebo nižším. Výjimku mají tvořit zařízení o výkonu 3,7 kW nebo nižším, která jsou umístěna v domácnostech, nebo jejichž hlavním účelem není dobíjet elektrická vozidla a která nejsou veřejně přístupná. Dobíjecí stanice s výkonem vyšším než 22 kW budou označeny jako vysoce výkonné.

MPO dále navrhuje, aby prodejci elektřiny nebyli distributory pohonných hmot podle zákona o pohonných hmotách. "Tato výjimka vyplývá z toho, že elektřina je distribuována k místu prodeje naprosto odlišným způsobem, než je distribuována motorová nafta nebo automobilové benziny, a to elektrizační soustavou," dodává ministerstvo.

Podle dat MPO bylo ke konci loňského roku v Česku 3844 veřejných čerpacích stanic. Z nich zhruba 2800 bylo standardních, nabízejících více druhů paliv. Téměř 500 je pump jen na zkapalněný ropný plyn LPG. Na 500 je i těch, které nabízejí pouze naftu a bionaftu. Dobíjecích stanic pro elektromobily podle zjištění ČTK z loňského jara bylo zhruba 80.