Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Evropský rok pro rozvoj byl zakončen v Lucemburku za účasti významných osobností

Ve středu 9. prosince se v Lucemburku uskutečnilo slavnostní zakončení Evropského roku pro rozvoj 2015 (EYD 2015). Akce byla vyvrcholením úspěšné kampaně, jejímiž partnery byli mládežnické skupiny, mezinárodní organizace, zástupci veřejnosti, nevládních organizací, soukromého sektoru, škol a univerzit nejen z EU, ale z celého světa.

23.12.2015
SDÍLEJ:

Motto Evropského roku pro rozvoj 2015.Foto: EYD

Všichni účastníci kampaně se spojili v rámci širokého spektra akcí, debat a iniciativ zaměřených na mezinárodní rozvoj.

Proč byl Evropský rok pro rozvoj organizován?
Jedná se o první „Evropský rok," který byl věnován vnějším vztahům EU. Rok 2015 představuje stěžejní rok pro rozvojovou spolupráci – letos byly završeny Rozvojové cíle tisíciletí (MDG – Millenium Development Goals) a byly nahrazeny novým projektem s názvem Cíle udržitelného rozvoje (SDG – Sustainable Development Goals. V září na summitu OSN byla přijata Agenda 2030 pro udržitelný rozvoj, která určuje směr pro mezinárodní spolupráci a rozvoj do roku 2030. V letošním roce se rovněž konala v Addis Abebě Konference o financování rozvoje a v Paříži Klimatická konference (COP).

Probíhající migrace a uprchlická krize rovněž jasně ukazují na nepostradatelnou roli, kterou může mezinárodní rozvoj hrát v odstraňování zásadních příčin nárazové migrace. Může pomoci zvýšit stabilitu a vytvářet pracovní místa a příležitosti v nejrůznějších regionech světa, především pak pro mladé lidi.

Cíle EYD 2015
1. Informovat občany EU o výsledcích, kterých EU jako globální hráč ve spolupráci s členskými státy dosáhla na poli mezinárodního rozvoje a v jejichž naplňování bude i nadále pokračovat.
2. Posílit přímé zapojení, kritické myšlení a aktivní zájem evropských občanů a zainteresovaných subjektů o rozvojovou spolupráci včetně formulace a implementace politických plánů.
3. Zvýšit povědomí o přínosech rozvojové spolupráce EU a posílit mezi občany Evropy a rozvojových zemí smysl pro společnou zodpovědnost, solidaritu a příležitosti ve stále se měnícím a vzájemně provázanějším světě.

Vybrané stěžejní výsledky EYD 2015
• Akce a aktivity napříč členských států EU: bylo zorganizováno přes 800 akcí na místní, regionální a národní úrovni napříč celou EU, takže se mohlo do těchto aktivit zapojit široké spektrum účastníků. Aktivity zahrnovaly původní nápady vytvořené národními koordinátory a národními příjemci grantu kampaně.
• Představení příběhů z partnerských zemí: díky přístupu, který zahrnoval vyprávění konkrétních příběhů, se EYD zaměřil právě na příběhy lidí. Tyto příběhy poskytla světová síť zastoupení Evropské unie. Příběhy byly publikovány pod názvem „Příběh týdne" ve všech jazycích EU. Tyto příběhy ukazují pozitivní vliv rozvojových programů EU na životy lidí v partnerských zemích.
• Interaktivní webové stránky otevřené partnerům: velké množství nejrůznějších partnerů se přihlásilo na webové stránky EYD, což jim umožnilo ve všech jazycích EU sdílet vlastní obsah – celkem se jednalo o 207 partnerů z institucí, členských států EU, mezinárodních i nevládních organizací, organizací občanské společnosti a soukromého sektoru.
• Tým EYD ambasadorů z mnoha členských států EU pomohl předávat poselství kampaně EYD 2015. Množství celosvětově známých osobností rovněž projevilo EYD podporu, mezi nimi například J. K. Rowlingová, Didier Drogba nebo Emma Watsonová.
• Sdílená sociální média: bylo vybráno 52 partnerů, kteří si vzali na starost a aktualizovali bez jakéhokoli editorského zásahu Evropské komise oficiální sociální média EYD 2015 (Facebook a Twitter). Tito partneři pocházeli z členských států EU, generálních ředitelství Evropské komise, ze soukromého sektoru a nevládních organizací. Poptávka výrazně převýšila možnosti volných míst.
• Byla vytvořena všeobecná příručka kampaně na téma rozvoje, která je dostupná online ve všech jazycích EU a jejíž využití není limitováno letošním rokem.
• Vzdělávací materiály (příručka pro učitele, 12 plánů hodin, kvízy, VIP brožura) představovaly hlavní snahy, jak podpořit učitele a vzdělávací sítě v tom, aby zahrnuli téma rozvoje do školních osnov.

Autor: Redakce

23.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Martin Janeček
10

Patnáct stovek. Tolik platí za byt v Praze šéf Finanční správy Janeček

Premiér Španělska Mariano Rajoy
AKTUALIZUJEME
4 14

Madrid chce Katalánsku v sobotu pozastavit autonomii

Hyenismus v ulicích měst: Využívají postižení druhých, aby mohli krást

Lýdia a Isabela. Dvě devatenáctileté Rumunky se ve středu kolem 14 hodiny snažily přesvědčit na zlínském náměstí Míru kolemjdoucí, že jsou hluchoněmé Češky, které vybírají finanční pomoc pro postižené spoluobčany, vše pod vlajkou EU. Ti, kteří jim naletěli, museli do předem připraveného formuláře uvést své jméno, adresu, částku kterou přispívají a podpis.

Káva pro páníčka, dort pro psa. Tak to vypadá v Punťově psí cukrárně

Narozeninové oslavy dětí už nefrčí. Nyní máte možnost zařídit jedinečnou party svému psovi, a to se vším všudy. Překvapte tak svého miláčka na jeho velký den dortem, zákusky nebo i zmrzlinou, a to v Punťově první psí cukrárně na pražském Jarově. Pozor ale abyste si psí pamlsky nespletli s klasickými dezerty.  

DOTYK.CZ

Pořád je v nás socialismus, říká muž, jehož 21. srpna 1969 surově ztloukli

Ve spolupráci s neziskovou organizací Post Bellum přinášíme vzpomínky pamětníků komunistické zvůle. Dnešní příběh věnujeme příběhu Miroslava Kamila Černého, na němž se 21. srpna 1969 vyřádili voják, policajt a milicionář, každý s dlouhým penderekem.

Češi doma více plýtvají, nejraději šetří na teplé vodě

Raději sprchu nežli vanu – takto šetří teplou vodou české domácnosti. Je to jejich nejoblíbenější způsob, jak omezit domácí výdaje za energii. V obecné rovině ale ochota přiškrtit výdaje klesá. Zatímco před dvěma lety spořilo 88 procent domácností, letos už to je o 4 procentní body méně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení