Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Exekuce dlužníka dostihne i po letech

Ústí nad Labem – Zaplatit dluh se zpožděním se nemusí vyplatit. Úroky a poplatky exekutora jsou mnohonásobně vyšší než samotná dlužná částka.

8.9.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Exekuce dlužníka dostihne i po letech. Proto je lepší pohledávku zaplatit co nejrychleji. O tom se měla přesvědčit i Anna Dostálová, která se teď potýká s tímto problémem i poté, co dluh zaplatila.

Nezaplatila. Chyba!

„Stalo se to v roce 2000. Jela jsem se švagrovou městskou hromadnou dopravou. Ta u sebe neměla ani lístek a ani doklady, tak jsem to vzala na sebe,“ líčila, co se tehdy stalo. „Ona mi slíbila, že to hned zaplatí, ale to neudělala.“

Trvalo celých pět let, než na ní tento „starý kostlivec vypadl ze skříně.“ Dostihla ji totiž upomínka ústeckého dopravního podniku. Okamžitě se tedy vydala pokutu ve výši zhruba 600 korun zaplatit. Udělala dobře, že si přitom schovala pokladní stvrzenku o zaplacení. O dalších šest let později, tedy letos v srpnu, totiž dostala rozhodnutí o exekuci na částku, přesahující 17 tisíc korun.

Příliš pozdě

Proti ní se samozřejmě odvolala s tím, že už pokutu zaplatila, jenže exekutor i právník dopravního podniku jí poslali návrh na částečné zastavení exekuce. Proč? Zaplatila příliš pozdě a tak jí na krku zůstaly ještě úroky a náklady s exekucí spojené.

Podle advokátky Jitky Suškové je totiž exekutor povinen spočítat znovu úroky od vzniku pohledávky, tedy ode dne, kdy měla být pokuta zaplacena, do dne, kdy byla pokuta skutečně zaplacena. V tomto případě tedy od roku 2000 do roku 2005.

„Ty jsou teď dluhem paní Svobodové. Je také možné, že soud dále stanoví povinnost k úhradě nákladů právního zastoupení žalobce a že exekutor ještě upraví cenu za náklady spojené s vymáháním,“ vysvětlila Čížková.

Jinými slovy, exekuce s největší pravděpodobností stejně nespadne pod 10 tisíc korun. „Já vím, že jsem udělala chybu, ale chci, aby lidi neudělali to samé a proto jsem se obrátila na vaši redakci,“ dodala nešťastně dlužnice Dostálová.

Dlužníci a pokuty

Dlužníci jsou ovšem problém. Jen za rok 2009 podle Milana Knotka, mluvčího DP, kontroloři dopravního podniku uložili přesně 37 344 písemných přirážek, tedy pokut za jízdu na černo. Nezaplacených přirážek je 9,1 tisíce, tím vznikl dluh v celkové výši přes 9,2 milionu korun.

„Počet písemně uložených přirážek od začátku roku do června je 20 019, nezaplacených přirážek 9 865 a to je dluh ve výši přes 10 milionů korun,“ uvedl Knotek. Po sečtení obou částek by se za výslednou sumu dal pořídit jeden nový trolejbus Škoda, nebo tři nové krátké autobusy. Celkem má Ústí 31 tisíc dlužníků za 85,5 milionu korun.

Autor: Janni Vorlíček

8.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
37 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
13

Od neděle se mohou na horách tvořit sněhové jazyky

Většina uchazečů o Hrad by pravomoci hlavy státu neposilovala

Pravomoci prezidenta jsou dostatečné, a ústavu proto není třeba měnit, shoduje se většina kandidátů na prezidenta republiky. Nesouhlasí tak s dřívějším názorem současného prezidenta Miloše Zemana. Někteří by přesto dílčí změny přivítali. Navrhují třeba odvolatelnost prezidenta občany, možnost zákonodárné iniciativy hlavy státu nebo zrušení pravomoci zastavit trestní stíhání. 

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT