V šest ráno nový web čelil prudkému nárůstu návštěv a technici v obavách, že jde o útok počítačových hackerů, stránky raději stáhli z provozu. Podle Jana Paroubka, ředitele státního podniku CENDIS, který web spravuje, se nakonec ukázala chyba přímo ve stránkách. Nešlo o útok.

„Na opravě intenzivně pracujeme a omlouváme se. Víc v tuhle chvíli udělat nemůžeme,“ omluvil se na Twitteru Paroubek. Prodej dálničních známek přes internet se obnovil až v podvečer, ale trval dlouho. Hlavně opoziční politici tak kritizovali stávajícího ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) za zfušovaný start.
V klidu na poště
Jediné místo, kde šlo nové elektronické známky koupit bez problémů, tak v průběhu dne byly fyzické nákupy na benzinových pumpách EuroOil (patří státu) a na pobočkách České pošty. „K18. hodině, kdy končí otevírací doba u většiny pošt, jsme prodali celkem 272 elektronických dálničních známek,“ řekl Deníku mluvčí pošty Matyáš Vitík.
Známku je možné koupit na všech 2500 pobočkách pošty a rovněž na zhruba 600 soukromých pobočkách Pošta Partner. Stačí jen obsluze nadiktovat potřebné údaje: SPZ, začátek platnosti kuponu a typ dálniční známky (roční, měsíční, desetidenní). V součtu s internetovým prodejem a benzínkami se včera prodalo přibližně 800 známek.
Libovolné datum
Na rozdíl od papírové samolepky se elektronická známka nikam nelepí. Po zaplacení se v počítačovém systému ministerstva dopravy spojí platba s konkrétní espézetkou auta.

Platnost i cena zůstávají stejné. Roční známka přijde motoristu na 1 500 korun, měsíční 440 korun a desetidenní 310 korun. Co je velká změna: řidiči si sami určí přesné datum začátku (a tedy i konce) platnosti dálniční známky. Takže třeba roční známky už nemusejí začínat v lednu, ale kdykoliv během roku.