Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Facebook využívá stále více tuzemských obchodníků

Praha - Stále více tuzemských obchodníků využívá k podpoře prodeje a komunikaci se svými zákazníky Facebook, který je nejrozšířenější sociální sítí v Česku i ve světě.

14.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

Účet na Facebooku mají už přes tři miliony Čechů, takže obchodníci díky této rychle rostoucí sociální síti mohou oslovit velké množství lidí a učinit z nich své pravidelné zákazníky.

Na Facebooku už nějakou dobu působí například české a slovenské obchody s módou s.Oliver. Jejich facebookové stránky mají více než čtyři tisíce fanoušků. "Facebook aktivně využíváme a považujeme ho za účinný nástroj k přímému oslovení stávajících i potenciálních zákazníků. Počet našich uživatelů každý týden narůstá," sdělila Pavla Pirklová, která má ve společnosti s.Oliver na starost marketing.

Obchody s.Oliver na Facebooku v průměru dvakrát až třikrát týdně publikují aktuality, které se týkají této značky. "Uživatelům Facebooku tak pravidelně předáváme informace týkající se nových i speciálních kolekcí a produktových řad, aktuálních módních trendů, výprodejů, slevových i dalších prodejních akcí pro zákazníky. Zákazníkům také odpovídáme na jejich dotazy," podotkla Pirklová.

Facebookový profil na začátku července zprovoznil tuzemský drogistický řetězec dm drogerie markt, který už získal zhruba 3.700 příznivců. "Připraveno je několik rubrik a celá řada příspěvků. Fanoušci se mohou těšit na novinky dodávané minimálně dvakrát týdně i na stálé rubriky či kampaně. K zákazníkovi se dostanou aktuální informace a dm má ideální možnost zpětné vazby na základě připomínek a komentářů zákazníků," uvedla Eva Vaněčková ze společnosti dm drogerie markt.

Zpětná vazba zákazníků

Facebook do svých marketingových aktivit zařadily rovněž obchodní domy Ikea v Praze a Brně. "Facebooková komunikace přináší oproti klasickým kampaním jednu velkou výhodu, a tou je zpětná vazba zákazníků. Podněty čerpáme z názorů fanoušků, kteří aktivně hodnotí, zda je pro ně nabídka zajímavá, co v obchodním domě zažili, co mají rádi i co jim chybí. Často se ptají například na dostupnost zboží před plánovanou cestou na nákup," řekl mluvčí společnosti Ikea ČR Petr Chadraba, podle kterého je Facebook pro společnost doplňkový komunikační kanál. "Plánujeme vytvoření centrálního profilu pro Ikea Česká republiku," dodal.

Některé velké obchodní řetězce ale potenciál Facebooku dosud nevyužívají. "Na Facebooku zatím nejsme aktivní. Nicméně analyzujeme, jak tuto síť případně využít," sdělila mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková. Profil na Facebooku nemá ani společnost Tesco Stores ČR, která na loňském žebříčku největších tuzemských obchodních řetězců obsadila první místo. "Spuštění oficiální profilu na Facebooku a aktivní vstup naší značky do sociálních sítí plánujeme ještě v letošním roce. S využitím sociálních sítí máme velmi dobrou zkušenost například ve Velké Británii. Členové našeho globálního managementu jsou sami velmi aktivní na Twitteru," uvedla mediální zástupkyně Tesco Stores ČR Tereza Law.

Podle obchodníků není primárním cílem zvýšit pomocí Facebooku obrat. "Je to spíše efektivní interaktivní zeď, která umožňuje přímý a oboustranný kontakt se zákazníky. Do budoucna se chystáme investovat více času i financí do podpory sociálních médií, plánujeme spustit celonárodní soutěž i další interaktivní akce, které povedou ke zvýšení aktivity a zájmu ze strany fanoušků," podotkla Pirklová.

Čtěte také: Facebook je mocnější, jeho pán bohatší

Autor: ČTK

14.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vteřiny dne

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

Ozbrojenci v Luhansku
5

Do ulic Luhansku vyrazili ozbrojenci. Spekuluje se o převratu mezi separatisty

Geniální tvůrce Hledá se Nemo čelí obvinění. Rád se objímal s děvčaty

Po více než 20 letech se kolegyním jednoho z nejlepších animátorů od dob Walta Disneyho Johna Lassetera podařilo obvinit ze sexuálního obtěžování. Jeho femistické kolegyně o něm totiž uvedly, že se rád objímal s ženami. Ve firmě Pixar mu prý přezdívali "Objímač“ (Hugger). Geniální animátor a režisér se podílel na filmech jako Hledá se Nemo, Toy Story nebo Příběh brouka.

Z kotle unikal plyn. Snahy záchranářů o oživení muže byly v Břeclavi marné

Okolnosti smrti staršího muže prověřují od středy policisté v Břeclavi. Obyvatel tamní Hřbitovní ulice podle dostupných informací zemřel kvůli plynu unikajícímu z kotle. Zachranáři se jej pokoušeli oživit, ale marně.

Oklamal arbitra, dostal stopku. Anglie poprvé trestá simulanta

/VIDEO/ Štvou vás teatrální pády, jimiž si fotbalisté chtějí vymodlit faul a třeba i penaltu? Nejen v Česku, ale i v Anglii bylo na začátku tohoto ročníku zavedeno nové pravidlo: za oklamání arbitra může přijít stopka. A teď mají na ostrovech (míněno v Premier League) prvního hříšníka. Stal se jím Oumar Niasse.

AKTUALIZOVÁNO

Šéfem Sněmovny byl zvolen Vondráček. V tajné volbě získal 135 hlasů

/PŘÍMÝ PŘENOS/ Předsedou Sněmovny zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě získal 135 hlasů. Hlasovací lístky si vyzvedlo 197 poslanců. Proti Vondráčkovi se sešlo 14 hlasů, další dva byly neplatné. Dalších 46 poslanců svůj hlas neodevzdalo. Sněmovna také rozhodla, že bude mít pět místopředsedů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT