AMI dále v tiskové zprávě uvádí, že se také mírně zvýšila meziročně deklarovaná doba, kterou uživatelé na sociálních sítích v průměru tráví, a to ze 144 na 149 minut denně. „Výsledky průzkumu AMI Digital Index ukazují, že už tak významný čas, který uživatelé tráví na sociálních sítích, dále roste,“ uvádí Marek Stránský, generální ředitel AMI Communications.
Zároveň připojuje i vysvětlení, proč tomu je právě takto. „Je to v první řadě dáno stále se rozšiřujícím obsahem, který sociálních média nabízí, přispívá k tomu i růst onlinové gramotnosti v populaci či nové formáty, jako například instagramové a facebookové Stories nebo Whatsapp Status,” dodává Stránský.
Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává podle AMI i nadále dvojice YouTube a Facebook. Ty zná zhruba 98 procent, respektive 99 procent českých uživatelů internetu, výrazně však za poslední rok narostl Instagram. Jeho znalost se meziročně zvýšila o jedenáct procent – z 81 v roce 2017 na 92 v roce letošním.
„Premiantem mezi sociálními sítěmi je v poslední době právě Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu, přičemž se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu novým formátem Instagram Stories. Současně tak zvyšuje i aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.
Osobní zkušenost s Instragramem přiznává 46 procent českých „surfařů“, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce. Instagram také respondenti využívající jiná nebo žádná sociální média nejčastěji zmiňovali jako sociální síť, jejíž užívání v budoucnosti nevylučují. Podle AMI tak síť zjevně stále nevyčerpal svůj růstový potenciál.
Podle průzkumu nyní přispívá na Facebook alespoň několikrát měsíčně celkem 59 procent českých uživatelů oproti 61 procentům v roce 2017. Dominance Facebooku tak stále trvá, na druhé místo se nicméně vyšvihl Instagram. Na ten svůj příspěvek alespoň několikrát za měsíc sdílí již 44 procent uživatelů, což je oproti loňským 28 procentům znatelný nárůst.
Sběr dat pro AMI Digital provedla zmíněná agentura STEM/MARK. Průzkum proběhl na vzorku 511 osob ve věku mezi 15 a 59 lety, a to formou on-line dotazníku. Výzkum mimo jiné srovnával údaje za začátku dubna 2017 a 2018. Podle údajů serveru NetMonitor z března 2018 existuje v ČR už 7,77 milionů reálných uživatelů internetu starších 10 let.
Zdroj: Tisková zpráva AMI Digital