Nejvýraznější změnou oproti loňské sezoně je povinné nasazení bezpečnostního prvku Halo, který chrání oblast kokpitu. Hmotnost letošního monopostu tak oproti loňsku vzrostla ze 728 na 733 kilogramů. Kvůli širším pneumatikám muselo rovněž dojít k úpravě konstrukce zavěšení kol. Jinak ovšem nový závodní vůz Ferrari využil to nejlepší z předcházející monopostu SF70H.

Velkou pozornost technici věnovali zejména spolehlivosti pohonné jednotky. Podle nových pravidel smí tým během sezony beztrestně vyměnit pouze tři motory V6. To samé platí i pro turbodmychadlo a jednotku MGU-H - rekuperační systém napojený na turbo. Zároveň lze použít jen dvě jednotky MGU-K – tedy s převodovkou spojené zařízení, které naopak vytváří kinetickou energii. Stejný počet se týká elektronických řídicích jednotek a akumulátorů na sezonu.

Nový monopost Ferrari vyjel na trať barcelonského okruhu Catalunya již ve čtvrtek 22. února. První série testů před nadcházející sezonou pokračuje i tento týden, druhá je naplánována od 6. do 9. března. Za volantem rudých vozů z Maranella se budou střídat oba jezdci stáje, tedy Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel. Ostrý start pak piloty formule 1 čeká 20. března, kdy je na programu Velká cena Austrálie.