FCA uvedla, že její představenstvo k rozhodnutí dospělo ve chvíli, kdy bylo jasné, že momentální politické podmínky neumožňují dotáhnout spojení do úspěšného konce. Renaultu a jeho partnerům Nissanu a Mitsubishi poděkovala za konstruktivní jednání.

Krok přišel jen chvíli poté, co představenstvo Renaultu odložilo rozhodnutí o spojení s FCA na žádost francouzské vlády, která v automobilce drží 15procentní podíl a je jejím největším akcionářem. Vláda požadovala větší vliv ve sloučené společnosti, pevnější záruky pracovních míst a lepší podmínky pro akcionáře Renaultu.

Zdroje agentury Reuters obeznámené se situací ještě ve středu večer uvedly, že FCA dospěla s Renaultem k předběžné dohodě.

Třetí největší výrobce aut

Spojením automobilek by vznikl třetí největší výrobce aut na světě za společnostmi Toyota a Volkswagen. Sloučený podnik by ročně vyráběl zhruba 8,7 milionu aut. Při započtení produkce aliančních partnerů Renaultu - japonské automobilky Nissan a Mitsubishi - by všechny podniky dohromady vyráběly kolem 15 milionů aut ročně.