Součástí kontraktu je i opce na dodávku dalších vagonů, informovala v neděli firma.

„Po dvou letech upevňujeme naše významné postavení na rostoucím tureckém trhu další zakázkou," uvedl generální ředitel Legiosu Radek Rybáček. Součástí kontraktu je opce na realizaci druhé etapy. V té by firma se vyrobila a do polovinu roku 2014 dodala dalších 200 cisternových vo­zů.

Společnost T?pras je největší rafinérskou společností v Turecku. V roce 2011 Legios Turkům dodal 72 cisternových vozů a stal se tak prvním dovozcem nových nákladních vozů na turecký trh.

Legios navázal na bohatou strojírenskou tradici výroby a opravy železničních vozidel, která v Lounech započala již v roce 1879. Firma používá název Legios od roku 2010. Předtím používal tradiční, ale pro cizince obtížně vyslovitelnou zkratku Lostr, tedy Lounské strojírny. Firma začala v roce 1998 vyrábět nákladní vagony, předtím různá drážní vozidla jen opravovala. Firma má čtyři výrobní závody; v Lounech, Českých Velenicích, Horním Slavkově a Nymburku.