Tržby se firmě zvýšily také v důsledku příznivého vývoje cen, vyššího objemu prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek v prodejích v České republice a na Slovensku. Nárůst tržeb byl částečně eliminován nižším objemem vývozů jiným společnostem ve skupině Philip Morris Internationl (PMI). Při vyloučení vlivu měnového kurzu konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH v porovnání s předchozím rokem vzrostly o 2,1 procenta.

Konsolidovaný čistý zisk při vyloučení měnového kurzu stoupl o 20,8 procenta. Tržní podíl poklesl o 3,3 procentního bodu v ČR, na Slovensku vzrostl o jeden procentní bod. Objem domácího odbytu vzrostl o pět procent. „Zatímco naše pololetní finanční výsledky pozitivně ovlivnil vývoj cen a zvýšení odbytu v České republice a na Slovensku, nižší vývoz do jiných společností PMI tento vývoj částečně eliminoval," uvedl uvedl předseda představenstva a generální ředitel Philip Morris ČR András Tövisi. Výsledky byly také ovlivněny pokračujícím rychlým růstem segmentu jemně řezaného tabáku s nižším daňovým zatížením.

Pokles místních značek

„Přestože měl pokles našich místních značek a značky Red & White nepříznivý dopad na náš tržní podíl v České republice, byl částečně kompenzován vyšším podílem značek Marlboro, L&M, stejně jako vyšším podílem značek Chesterfield a Philip Morris," dodal Tövisi. Kvůli větší konkurenceschop­nosti firma v ČR i na Slovensku ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku a v prvním čtvrtletí letošního roku upravila portfolia některých klesajících místních značek.

Výhled pro zbývající část roku podle Tövisiho závisí hlavně na změnách ekonomického prostředí, na celkovém poklesu legálního trhu s cigaretami a na míře, do jaké budou spotřebitelé přecházet na produkty s nižším daňovým zatížením.

Celkový trh s cigaretami poklesl v Česku o 0,7 procenta na 9,5 miliardy kusů cigaret. Na Slovensku vzrostl o 2,1 procenta na 3,4 miliardy kusů cigaret.

Philip Morris ČR je největším výrobcem tabákových výrobků v České republice. Zaměstnává přibližně 1100 lidí napříč celou ČR.