Mluvčí FlixBusu Martina Čmielová připustila, že k rušení dochází. „Vzhledem k velikosti naší sítě může však i nadále docházet k dočasným změnám v nabídce sítě spojů FlixBus a někteří zákazníci tak mohou zaznamenat změnu nebo zrušení rezervace. Pokud k tomu dojde, snažíme se zákazníky včas informovat, pomáhat jim nebo zrušení patřičně vynahradit,“ uvedla Čmielová.

Podle ní dochází k rušení spíše u mezinárodních spojů. „V rámci vnitrostátních spojů již zpravidla k rušení nedochází vyjma provozních nebo technických komplikací,“ dodala.

Redakce deníku Zdopravy.cz má k dispozici zkušenost cestujícího, který kupoval jízdenku z Prahy do Chomutova na sobotu 1. srpna v ten samý den. Žádný mail, který by cestující upozornil na zrušení spoje, neobdržel. Na zákaznickou linku se nešlo dovolat.

Velký objem požadavků

Cestující, kterým FlixBus zruší spojení, přitom musí čekat několik týdnů na vrácení peněz. FlixBus jim automaticky vrací peníze formou voucherů. „Pokud místo toho preferují výplatu částky na účet, požádají o to přes webový formulář spolu se všemi údaji a my vrátíme peníze na účet. Toto však vzhledem k velkému objemu požadavků během posledního půl roku trvá několik týdnů a vždy zákazníky žádáme o trpělivost,“ dodala Čmielová.

Největší dálkový autobusový dopravce v Česku, společnost RegioJet, má k vracení jiný přístup. Peníze vrací maximálně do pěti pracovních dní. „Peníze se nejprve automaticky vracejí na číselné konto svázané s jízdenkou a z toho si to klient buď může nechat poslat na kartu nebo si je může i použít pro nákup další jízdenky,“ dodal mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.