Podle RegioJetu jezdí FlixBus devět měsíců po vstupu na trh za ceny, které pokrývají jen 55 procent nákladů. Postup Flixbusu označuje RegioJet za způsob ekonomického vydírání. RegioJet se obrátil také na evropskou komisařku pro soutěž Margrethe Vestagerovou a požádal ji o prošetření počínání Flixbusu.

„Flixbus nepřišel do České republiky konkurovat RegioJetu lepšími službami. Na český trh vstoupil proto, aby nás donutil zezelenat a stát se součástí jejich sítě a platit jim z každé jízdenky 30 procent. Těžko se pro to hledají slušná slova, je to nemravné a zákonem zakázaná nekalá soutěž, jejímž cílem je ovládnout trh a následně zdražit,“ doplnil majitel RegioJetu Radim Jančura, který je odhodlán celou věc dovést až k soudu.

Autobus RegioJet
Jaderské moře bude od léta Brňanům o něco blíž. Spoje posílil RegioJet i FlixBus

RegioJet pak jeho majitel označuje za poslední baštu proti dominanci Flixbusu v Evropě. Poukázal na to, že v domovském Německu získal zelený dopravce během pouhých tří let 95procentní podíl na trhu, takže žluté autobusy se tam staly byť s jedinou linkou Drážďany–Berlín druhým největším poskytovatelem vnitrostátní autobusové dopravy.

FlixBus naposledy upravoval ceník počátkem května, kdy na každé trase začal nabízet jízdenky už od 29 korun. „Můžeme pracovat s nižší cenou, než je tomu u konkurence, která je nucena držet ceny vyšší vzhledem k různým službám takzvaně zdarma, které se však nutně promítají do cenotvorby,“ uvedla mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. Podle ní FlixBus pracuje jako nováček na trhu s různými cenovými pobídkami, které jsou časově omezené. „Pohybujeme se vždy v zákonných mezích,” zdůraznila Čmielová.

„Obávám se toho, aby v ČR nedošlo ke stejné situaci jako v jiných zemích EU, kde se společnosti Flixbus podařilo de facto zlikvidovat veškerou konkurenci,” podpořila českého dopravce europoslankyně Martina Dlabajová (za ANO). Němečtí cestující podle ní v důsledku monopolizace odvětví autobusy opouštějí. Aby k podobnému scénáři nedošlo také v tuzemsku, hodlá věc probrat s kolegy ve Výboru pro dopravu.

Tisková konference Student Agency a RegioJet ke změně marketingové značky žlutých autobusů na RegioJet a představení autobusů nové generace, které vyjedou poprvé v Evropě pod značkou RegioJet, proběhla 4. dubna v Praze. Na snímku majitel Radim Jančura.
Bitva dopravců: Jančurův RegioJet zaútočil slevami na německý FlixBus