Fotbalová i módní ikona se během své dlouholeté kariéry stala tváří mnoha módních značek od Adidasu po Giorgio Armani. To však muži, který se kromě fotbalového umu proslavil také svými účesy a módními styly, nestačí. „Nemůžu být něčí tváří donekonečna, chci proto vytvořit byznys, kde nebudu muset být vidět,“ řekl Beckham.

Nyní tak se tak prý bude spolu s pracovníky L'Oréalu podílet především na vývoji pleťových krémů, olejů na vousy a vlasových gelů. 

Zatímco v minulosti by se muži nad očními krémy či jinými kosmetickými přípravky spíše pousmáli, dnes je to jiné. „V současné době je tato péče pro muže žádaná. Ve svém okolí mám spoustu mužů, kteří se o sebe starají,“ dodal.

Pod společnost L´Oréal patří mimo jiné značky Maybelline a Urban Decay, což z něj dělá světového lídra v makeupu. Zde totiž ovládá pětinu trhu a nachází se před světovou dvojkou Estée Lauder Companies, uvádí průzkum Euromonitor International. V oblasti péče o muže se však L'Oréal nachází za společností Procter & Gamble, který je majitelem proslulých značek Old Spice a Gillette, a gigantem Unilever, kam spadají deodoranty Axe a značka Dollar Shave Club.

Podle průzkumu společnosti Braun však trh s holicími potřebami klesá. Polovina evropských mužů totiž pěstuje vousy. L’Oréal chce tak vyplnit díru na trhnu a vyrovnat se lídrům tím, že přesvědčí muže, aby utráceli více za produkty na péči o vlasy a pokožku. "Zájem o péči pro muže po celém světě roste," říká David Fridlevski, generální ředitel nově vzniklého House 99 a zavedené značky Biotherm, která taktéž spadá pod L'Oréal, a s níž Beckham spolupracuje již od roku 2015.

Přípravky péče o muže však nejsou žádnou novinkou. Společnost Beiersdorf AG představila již v roce 1986 značku Nivea pro muže. Rok od roku se však tento segment stává důležitějším. Výzkumná agentura Euromonitor předpovídá, že celosvětový obrat pánských přípravků by měl letos dosáhnout výše 50 miliard dolarů. Firmy tak musí reagovat na stále rostoucí poptávku.

Beckham prý bude mít ve firmě vliv na veškeré kroky, od složení výrobků až po design jejich obalů, přičemž L'Oréal v tomto případě plánuje stejnou kampaň, jakou vede i u kosmetických produktů pro ženy. Jedním z toho bude například vytvoření na sociálních sítích Instagramu a YouTube komunitu uživatelů, kteří budou nahrávat videa s těmito přípravky a dávat různé tipy a triky, jak kosmetiku užívat. Právě v tom společnost prý vidí budoucnost.

"Víte, kolik příspěvků je na Instagramu s označením "vousy"?, ptal se na uvedení obchodu Fridlevski. "O 29 miliónů více než pro "fotbal", což znamená, že fotky vousatého muže mají mnohem větší dosah," dodal. A právě Beckham má být tím, který mladé zákazníky ke značce přitáhne.  

„Jestli někdo dokáže muže přesvědčit, aby používali víc kosmetiky, je to právě Beckham,“ míní Gachoucha Kretzová, profesorka na ekonomické univerzitě v Paříži.

Beckham oznámil konec fotbalové kariéry v roce 2013. Od té doby se spolu s manželkou Victorií zaměřili na business. Jejich impérium Beckham Brand Holdings vydělalo v roce 2016 46 milionů liber. To zahrnuje značku oblečení Victoria Beckham, podíl ve fotbalovém týmu v Miami a nyní menšinový podíl v House 99.