Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výrobce autoskel otevřel novou linku. Obsluhují ji dva lidé a pět robotů

Novou halu s dosud nejmodernější linkou, která je v nepřetržitém provozu sedm dní v týdnu, ve středu uvedla do plného provozu společnost AGC Automotive Czech v Chudeřicích na Teplicku. Výroba se tak meziročně zvýší o 10 procent.

23.11.2017
SDÍLEJ:

AGC Automotive Czech zprovoznil novou výrobní halu.Foto: Deník / Traxler Zdeněk

Dělníci, kteří tu v roce 1925 vyrobili první autosklo, by nestačili žasnout. Dnes tu dva lidé na směně a pět robotů společně obsluhují linku, která umí vyrobit 2,5 milionu kusů bočních skel na všechny typy aut.

Do nových výrobních prostor a technologií investoval jeden z největších výrobců automobilových skel v Evropě 180 milionů korun. Investice by se mu měla vrátit do pěti let.

„Důvodem, proč jsme se rozhodli investovat do linky na boční kalená skla, jsou vyšší nároky zákazníků na kvalitu, větší různorodost a komplexnost výrobků a také zvyšující se počet zakázek,“ uvedl generální ředitel AGC Automotive Czech Luděk Steklý.

Z tabulí skla vyrobených v řetenické sklárně a nařezaných na takový formát, aby byl co nejmenší odpad, se v průběhu výrobního procesu sklo řeže na finální tvar, obrušuje diamantovými kotouči, vyvrtávají se do něj otvory a na konci linky se myje.

VEŠKERÝ ODPAD ZNOVU ZPRACUJÍ

Kvalitu sice kontroluje člověk, ale bez kontroly kamer se výroba neobejde. Podle Steklého je efektivita výroby 99 %. Pro představu, z 200 kusů skel pouze jedno praskne třeba při vrtání nebo má nějakou skrytou vadu. Veškerý odpad se znovu vrací ke zpracování do sklárny. V hale je připravený prostor na tiskařský stroj, pokud bude ze strany zákazníků v budoucnu požadavek potiskovat skla barvou.

Už teď každé šesté auto vyrobené v Evropě má skla z Chudeřic. „Další velká investice by měla směřovat do čelních skel. Budeme chtít vyměnit starou linku za novou s moderní technologií,“ přiblížil další plány Steklý.

Nové výrobní prostory umožnily také vznik nových pracovních míst. „Linka je na vysoké úrovni robotizace a automatizace, proto jsme zde vytvořili celkem 14 nových pracovních míst,“ dodal personální ředitel AGC Automotive Czech Tomáš Brokeš.

Autor: Olga Tušicová

Místo události:
23.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jednání ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha s hejtmanem Moravskoslezského kraje Ivo Vondrákem a primátorem Ostravy Tomášem Macurou o situaci ve FN Ostrava.
5 4

Kritická situace v ostravské nemocnici. Ministr Vojtěch problém nevyřešil

Turecká policie na saúdskoarabském konzulátu v Istanbulu.
2 8

Turecko potvrdilo, že má důkazy v kauze vraždy novináře. Nahrávky ale nesdílelo

Náraz vytrhl řidiči na Náchodsku volant z rukou. Hledají se svědci

Policisté hledají svědky dopravní nehody linkového autobusu a nákladního vozu, ke které došlo ve čtvrtek v 15.15 hodin v Olešnici u Červeného Kostelce. Náraz řidiči autobusu doslova vytrhl volant z rukou.

Assange žaluje Ekvádor. Nelíbí se mu podmínky na ambasádě, kde se skrývá

Zakladatel serveru WikiLeaks Julian Assange zažaloval ekvádorskou vládu, která podle něj porušuje jeho základní práva a svobody. Assagne žije od roku 2012 na velvyslanectví Ekvádoru v Londýně, kam se uchýlil z obav, že bude vydán do Spojených států.

Jste lepší než Ronaldo? Porovnejte se! Zapojte svůj klub do projektu Deníku

Zbystřete! Deník rozjíždí mimořádný projekt pro fotbalové fanoušky. Jinde takový nenajdete. Bude vás bavit. Umíme zjistit detailní statistiky hráčů českého „pralesa“ a srovnat je se špičkovými hvězdami. První díl vyjde ve Sportovním deníku v pondělí 22. října. V článku čtěte, jak zapojit i váš fotbalový tým.

Válečný veterán dělá plavčíka: V Afghánistánu jsem bojoval o holý život

Na bezpečnost plavců v Městských lázních v Novém Městě na Moravě nyní dohlíží válečný veterán Miloš Prášil. Přestože ho voda málem zahubila, na tento živel nezanevřel.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT