Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

FOTOGALERIE: Škodovka slaví, dorazily tisíce lidí

Mladá Boleslav - V jedno obrovské parkoviště se v sobotu odpoledne proměnila část Mladé Boleslavi.

16.4.2011
SDÍLEJ:

Tisíce lidí vyrazily na Den otevřených dveří do Škoda Auto. Foto: Deník/Pavel Svačina

„Nic takového jsem ještě nezažila,“ přikyvuje paní Monika z Benátek nad Jizerou, když v sobotu kolem 11. hodiny dopoledne hledala místo k parkování před fabrikou v Průmyslové ulici v Mladé Boleslavi.

Návštěvníci z celé země

Na Den otevřených dveří do Škoda Auto v rámci oslav výročí 20 let od spojení Škodovky s koncernem Volkswagen totiž dorazily desetitisíce zvědavců, mnozí přijeli opravdu z daleka. „Jsme z Brna, to je vidět i na značce našeho auta,“ smál Jan Dlouhý, který s manželkou a synem vyrazil na výlet do Mladé Boleslavi.

„Jezdíme už od revoluce jen škodovkami, před tím jsme měli trabanta, tak jsme si řekli, že se podíváme, jak je tady vyrábějí. Je nádherné počasí, moc se to všechno povedlo,“ říká Jan Dlouhý, který s rodinkou na výlet vyrazil už před sedmou hodinou ráno.

Parkovací kolaps

Kdo přijel včas, měl šanci zaparkovat. Místa k stání však nestačila ani přes velkorysé plány Škodovky, která kvůli tomu omezila provoz několika ulic, například Průmyslovou. „Bohužel je plno, ale když budete mít štěstím, najdete místo u 11. brány,“ posílala zdvořile početná ochranka řidiče od 6. brány kolem poledne. „Je to síla, zájem je opravdu obrovský,“ neztrácí hlavu a nervy mladík Pavel, který vzal práci na organizaci akce jako brigádu.

Celá akce se i přes obrovské množství lidí obešla bez vážnějších komplikací. „Nevím o žádných incidentech, snad jen doprava a parkování byla náročnější. Špatné parkování jsme řešili jen na pozemcích města,“ uvedl ředitel Městské policie Mladá Boleslav. Strážníci však byli vzhledem k významu a rozsahu akce přece jen benevolentnější. „Odpoledne se chystáme na křižovatky, protože se obáváme masivního odjezdu návštěvníků a chceme, aby jejich odjezd domů proběhl hladce,“ dodal Kypta.

Tiskoviny i dárky ve Škodovce

Už při vstupu do továrny dostali zájemci na ruku identifikační kroužek, který však lze využít i jako ozdobný náramek na ruku ze zeleného silikonu, „povinnou výbavou“ byl i škodovácký list Škoda Mobil Extra s plánkem závodu. „Je super, že je tam plánek, protože jsem se už dvakrát ztratila, naštěstí jsem vždycky našla někoho, kdo měl noviny po ruce,“ říká šestapadesátiletá paní Hana, která do Škodovky přijela s vnukem z Liberce. Na některých branách pak zájemci dostávali také čerstvé vydání Boleslavského deníku s mimořádnou přílohou o Škoda Auto a u stánku odborů KOVO byl k dispozici i speciální rozšířený a barevný Škodovácký odborář. Tiskovin si tedy zájemci odnesli mnoho.

Po cestě pak brigádníci rozdávali různé pozornosti, například lízátka a další cukrovinky. U stánku odborů KOVO bylo kromě prohlídky jednací síně, knihovny a videopůjčovny připraveno i několik atrakcí. Dlouhá fronta se stála na příznačně modrou cukrovou vatu či na kolo štěstí, kde lidé vyhrávali zajímavé dárky. Obrovský zájem byl i o vláček s nímž se mohly děti svést. „Syn byl nadšený, z vláčku nechtěl vylézt, je to fajn den,“ pochvalovala si Naďa Tomanová, která vyrazila do Škodovky s celou rodinou.

Atrakce, kultura i výroba ve Škodovce

V areálu firmy pak byly připraveny tři podia s doprovodným kulturním programem. Zájemci si mohli poslechnout skvělé kapely MiG21, Chinaski, Abba show a další bohatý program. Velký zájem byl i o dětský Yeti park, kde byla připravena představení spíše pro děti a řada dalších atrakcí. „Kapela Mig 21 byla perfektní. Jirka Macháček je neskutečný živel, jsem spokojený,“ říká pan Radek z Mladé Boleslavi, který si právě dával limonádu z Eurestu za lísteček, který vyfasoval v práci. „Jsem zaměstnanec, tak to tady ukazuji spíše rodině, já už výrobu dávno viděl,“ dodává Radek.

A právě výroba zajímala lidi nejvíce. Velký zájem byl o výrobu agregátu, tedy motorů a převodovky. „Prošli jsme si také montáž a hutě. Nikdy v životě jsme neviděli tolik techniky pohromadě. Běhal mi mráz po zádech, když jsem viděl, jak jsou auta zavěšená ve výšce a kolik práce to dá, než se vůz složí,“ říkal obdivně pan Marek z Mnichova Hradiště, který se do firmy podíval poprvé. „Synovi se nejvíce líbili svařovací roboti, nechtěl se od nich hnout. Dcera se jich naopak bála,“ dodal s úsměvem.

Lidé si mohli také vyzkoušet, jak probíhá testování vyrobených aut na zkušební dráze, kde vůz projede po různých površích a zkoumá se zde jeho hlučnost a kvalita výroby. K vidění byly i jindy uzavřené prostory firmy Ško-energo, který automobilce dodává energie a zároveň teplo a teplou vodu pro téměř celé město Mladá Boleslav.

Vše o oslavách čtěte ZDE.

Autor: Pavel Svačina

16.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Provoz u Postoloprt se přesunul na novou silnici, z té původní bude dálnice D7.
1 5

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT