Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Globální výdaje na reklamu letos stoupnou o 5,3 procenta

Praha - Globální výdaje na reklamu letos stoupnou o 5,3 procenta na 523 miliard dolarů (11,2 bilionu korun). Loni reklamní trh rostl o 3,9 procenta, většímu tempu pomáhá zejména rozvoj digitálních technologií. Vyplývá to z nové předpovědi mediální agentury ZenithOptimedia. V příštím roce by měl pokračovat růst o 5,3 procenta, v roce 2016 o 5,9 pr­ocenta.

22.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Nejrychleji rostoucím médiem je internetová reklama, která má letos stoupnout o 17,1 procenta. „Internetová reklama rychle roste, neboť nové technologie zadavatelům reklamy usnadňují zasáhnout správné lidi ve správnou dobu správnou zprávou, a to za efektivně vynaložené prostředky," uvedl výkonný ředitel ZenithOptimedia Steve King. Expanze bude dál pokračovat díky rozšiřování sofistikovanějších mobilních zařízení, internetová reklama si tak v několika příštích letech udrží v rámci globálních výdajů na reklamu stabilní růst, dodal.

Agentura očekává, že internetová reklama letos ovládne 23,6 procenta globálního rozpočtu na reklamu, a poprvé tak přesáhne společný podíl novin a časopisů (22,7 procenta). V roce 2016 bude podíl internetu na globálních výdajích na reklamu představovat 28,3 procenta, díky čemuž se sníží rozdíl proti dominantní televizi z 15,9 procenta na 9,9 procenta.

Vůbec nejrychleji rostoucí součástí je mobilní internetová reklama, tedy veškerá reklama odeslaná na chytré telefony a tablety, která zahrnuje display reklamu, ale i vyhledávání nebo reklamu v aplikacích. „Letos očekáváme, že tento segment vzroste o 67 procent, tedy sedmkrát rychleji než internet na stolních počítačích, a že bude mít podíl 20 procenta na internetové reklamě," uvedli autoři studie. Vzhledem k rozmachu mobilních zařízení by se podíl mobilní reklamy na celkových výdajích na reklamu měl v příštím roce zvýšit na 25 procent a v roce 2016 na 30 procent.

Zpráva ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts obsahuje odhady výdajů na reklamu podle jednotlivých typů médií pro 80 zemí. Je vydávána od roku 1987.

Autor: ČTK

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Andrej Babiš
56

Povolební jistota: Zeman jmenuje Babiše premiérem

Kateřina Perknerová.
2 9

Pohledem Kateřiny Perknerové: Konec starých časů

Nejúspěšnější kandidát ODS Václav Klaus ml.: Zrušil bych 90 procent zákonů

Se ziskem 22 635 preferenčních hlasů vstoupil do velké politiky syn někdejšího prezidenta Václav Klaus mladší. Stejně jako jeho otec, ve věku 48 let.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

Jágr se zranil a nedohrál. V Calgary ale válí

Calgary, Praha Nezničitelný Terminátor. Tak působil v uplynulých sezonách NHL veterán Jaromír Jágr. Nejstarší hokejista ve slavné lize totiž za posledních čtyři roky vynechal pouze jedenáct zápasů základní části. To je úctyhodná a dost neuvěřitelná bilance. I na nestárnoucího Čecha ale občas dolehne hokejový osud. Víkendový mač Calgary s Minnesotou Jágr nedohrál kvůli zranění.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se toi v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení