Google má tímto způsobem diskriminovat konkurenční programy a nutit uživatele k přechodu na jeho Chrome. YouTube podle Petersona nabíhá na všech ostatních prohlížečích kvůli nové architektuře až pětkrát pomaleji. Stránka nyní využívá technologie, které nejlépe spolupracují s rozhraním používaným pouze u aplikace společnosti Google.

Vyhledávač Google
Google dostal pokutu přes sto miliard. Zneužíval dominantní postavení

„Pro prohlížeče, jako je Firefox nebo Microsoft Edge, poskytuje YouTube alternativní řešení, které je výrazně pomalejší. Na mém notebooku se úvodní stránka načte zhruba o 5 vteřin pomaleji při použití Firefoxu než při použití Chromu,“ říká Peterson.

Uživatelům ostatních prohlížečů navrhuje řešení v podobě rozšíření, která vrátí YouTube do původní verze. Podotýká také, že Internet Explorer 11 společnosti Microsoft zobrazuje YouTube v původní podobě z doby před přechodem na novou architekturu a navrhuje, aby totéž fungovalo i pro Edge a Firefox.

Mluvčí Googlu v reakci na Petersonovo prohlášení uvedl, že rychlost načítání populární stránky v prohlížeči Firefox je podle posledních měření stejná, jako v minulosti. Podle stanoviska společnosti je jejím cílem, aby YouTube fungoval co nejrychleji bez ohledu na použitý prohlížeč a bude v tom i nadále pokračovat. Připustil však, že nová podoba stránky není dokonalá a stále je nutné opravit řadu chyb, které mohou výkon ovlivnit.

Ilustrační foto: startupy, nový byznys, technologie
Google: Česku chybí startupy a hi-tech lídři s manažerskými schopnostmi

K případu se podle Cnet následně prostřednictvím tiskového mluvčího vyjádřili i představitelé společnosti Mozilla. „Zaměstnanci naší společnosti mají právo svobodně vyjádřit svůj názor na sociálních sítích, stejně jako poskytnout uživatelům rady, které jim usnadní pohyb v internetovém prostředí. Společnost Mozilla s týmem YouTube v oblasti přechodu na nové rozhraní spolupracuje,“ stojí v prohlášení.

YouTube v květnu zveřejnil statistiky, podle kterých stránky každý měsíc navštíví 1,8 miliardy registrovaných uživatelů a každou minutu je na ně nahráno 400 hodin uživatelských videí. Výkon oblíbeného webu je tedy poměrně důležitým faktorem pro výběr internetového prohlížeče.

Podle analýzy společnosti StatCounter je Google Chrome nejpoužívanějším prohlížečem na trhu, uživatelé jeho prostřednictvím zobrazí až 59 procent internetového obsahu. Pětiprocentní podíl na návštěvnosti připadá prohlížeči Firefox společnosti Mozilla a dvě procenta navštívených webů má na kontě Microsoft Edge.

Vyhledávač Google
Z USA až do Francie. Google povede do Evropy svůj druhý podmořský kabel