Během akce s názvem International Week na Ekonomické fakultě Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava (VŠB-TUO) představil propagátor soutěže Horst Treiblmaier vysokoškolákům obrovskou příležitost. Studenti zejména ekonomických oborů z celého světa mají možnost vést reálnou reklamní kampaň pro existující firmu, a to za peníze společnosti Google.
Stačí si vybrat kterýkoliv podnik, zaregistrovat se do soutěže The Google Online Marketing Challenge a 200 virtuálních amerických dolarů je k dispozici. Účastníci mají tři týdny na to, aby za tyto peníze vedli co nejlepší reklamní kampaň pro svou vybranou firmu na internetovém vyhledávači Google.
„Cílem je pokusit se co nejvíce zviditelnit vybranou firmu a vyzkoušet si tak nabyté školní znalosti v praxi,“ popisuje rakouský univerzitní profesor Horst Treiblmaier, který do Ostravy přijel, aby v rámci akce International Week přiblížil zájemcům podrobnosti. Zároveň je to podle něj velká šance pro malé nebo začínající firmy, jak se zcela bezplatně zviditelnit.
Po registraci studenti získají přístup do programu Google AdWords, ve kterém celou kampaň vytvářejí. „Ovládaní je jednoduché, pokud někdo zvládne třeba Facebook, s tímto nebude mít problém,“ říká Horst Treiblmaier.
Letos Google pořádá soutěž už potřetí a těší se stále většímu zájmu možná i proto, že poprvé se dá kromě angličtiny soutěžit i v dalších 13 jazycích – včetně češtiny. „Už teď je zaregistrovaných více účastníků, než bylo loni celkem,“ tvrdí Treiblmaier s tím, že v minulých letech soutěžili i studenti z VŠB. Vítěze čeká výlet do San Franciska s návštěvou společnosti Google.
ANDREA WANTULOVÁ