Značce se letos v Česku daří. Za osm měsíců si nový motocykl pořídilo 274 zájemců, což je o desetinu víc než loni. "Pomalu se blížíme prodejním číslům před krizí," dodal marketingový ředitel pro střední a východní Evropu Michal Fric.

Harley je v současnosti nejprodávanější značkou v segmentu velkých motocyklů s objemem válců nad 800 ccm. Dovozce se přitom stále setkává se zažitou představou, že HD je motorka pro postarší obtloustlé arogantní boháče. "Začali jsme klást větší důraz na levnější modely, jako je Sportster, které si za cenu kolem 200.000 korun může dovolit skoro každý," dodal. Motorky navíc prodává i na leasing, což dostupnost strojů ještě zvyšuje.

Den otevřených dveří

Na podporu prodeje uspořádal dovozce na dnešek a sobotu u všech pěti tuzemských prodejců den otevřených dveří, v rámci kterého si budou moci stávající majitelé i noví zájemci vyzkoušet novinky pro příští rok. Hlavní novinkou je přitom Dyna Switchback s tuhými odnímatelnými brašnami a čelním štítem, kterou lze rychle odstrojit představuje tak vlastně dva stroje v jednom. Jako standard má motocykl, který stojí 17.000 eur, například protiblokovací systém ABS.

K desátému výročí řady V-Rod výrobce připravil V-Rod 10th Anniversary Edition, který má odlišné sedlo, litá paprsková kola a umožňuje větší náklony v zatáčkách. Motor pro V-Rod Harley vyvinul ve spolupráci s automobilkou Porsche a jde o první vodou chlazený motor s vačkou v hlavě v historii výrobce.

Celkem tuzemský dovozce Harley-Davidsonu nabízí 29 různých modelů.