„Dlouhodobě sledujeme to, jak se po dronech zvyšuje poptávka, nedávno jsme zařadili drony také jako samostatnou kategorii. Toto zboží je aktuálně cenově dostupnější než v předchozích letech, a tak se bude pod vánočními stromečky objevovat určitě často," uvedla obsahová manažerka srovnávače cen Heureka.cz Alexandra Čermáková. Ceny nejprodávanějších dronů se pohybují od 2000 nebo 7000 korun. Běžným standardem je zabudovaná kamera, připojení k wi-fi a ovládání pomocí aplikace.

Podle prodejen Euronics budou mezi hity letošních Vánoc i nadále chytré telefony a příslušenství k nim, jako jsou sluchátka, powerbanky, selfie tyče nebo přenosné reproduktory. „Výrazný nárůst očekáváme v kategorii dronů, kterým budeme v předvánočním období věnovat zvýšenou pozornost," uvedl mluvčí Euronics Marek Ingr.

„Nejvíce se bude prodávat nositelná elektronika, tedy sporttestery a chytré hodinky, nejrůznější analyzátory pro sportovce nebo trackery pro monitoring domácích mazlíčků. Hitem budou i lokalizační čipy G-Tag," dodala mluvčí e-shopu Alza.cz Šárka Jakoubková.

Klasické dřevěné hračky se vrací na scénu

Podle řetězce Tesco letošním Vánocům vládne zpívající panenka Elsa z Ledového království a Hovertech – elektrický létající cíl pro malé špióny. „Letos čekáme i zvýšený zájem o klasické dřevěné hračky, které se vrací na scénu," podotkla mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.

„Vánoční bestsellery očekáváme i v letošním roce spíše klasické, k nejprodávanějším budou tradičně patřit hračky, a sice čím interaktivnější, tím lepší. Pod stromečkem ani v letošním roce nebudou chybět takové klasiky, jako jsou sportovní vybavení, inline a lední brusle či jízdní kola," uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Obchodníci letos také posílili logistiku. Například největší e-shop Alza.cz je aktuálně schopen expedovat až 130.000 objednávek za 24 hodin. Mall.cz bude mít denní kapacitu 75.000 expedovaných kusů zboží.

Tuzemské internetové obchody letos očekávají rekordní Vánoce. Z odhadu srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci vyplývá, že Češi v předvánoční nákupní sezóně utratí on-line až o 30 procent meziročně více. Loni dosáhly tržby na internetu v posledním čtvrtletí roku zhruba 22 miliard Kč.