14. ročník ceny TOP Odpovědná firma vyhlašuje platforma Byznys pro společnost a je otevřena všem malým i velkým firmám. Podmínkou je, aby aktivně rozvíjely společenskou odpovědnost a kultivovaly trvale udržitelný byznys v České republice. Klání nejlepších projektů a strategií odstartovalo začátkem června a hlásit se bude možné až do konce července. A právě firma ve vašem okolí, která dlouhodobě odpovědně podniká vůči zaměstnancům, zákazníkům a přírodě, má velkou šanci, že bude oceněna. Až 70 % přihlášených projektů v loňském roce získalo ocenění TOP OF.
„Díky naší čtrnáctileté zkušenosti z cen TOP Odpovědná firma máme jasný důkaz, že přibývá firem, které nesedí s rukama v klíně. Přemýšlejí, inovují a pracují ve prospěch celé společnosti," říká Pavlína Kalousová, předsedkyně BPS – Byznys pro společnost. Tak například společnost Vodafone se rozhodla svoji odpovědnost zavést do obvyklých komerčních operací. „Jedině tak můžeme přispět k dlouhodobým měřitelným pozitivním výsledkům například v zaměstnávání matek s malými dětmi, v systematickém snižování uhlíkové stopy nebo v kariérní podpoře mladých lidí s ohledem na výzvy budoucí digitální společnosti," uvedla Adriana Dergam, ředitelka korporátní komunikace a udržitelného podnikání Vodafone Czech Republic.
Společenská odpovědnost je také cesta do budoucna, která firmě umožňuje získat pozitivní dopad na své okolí. Ovšem tento vliv nemusí být spojen pouze s ekologií, ale může vycházet i ze samotného předmětu podnikání. Dobrým příkladem je Dialiga.cz, projekt firmy Sanofi, diabetologů a neziskové organizace Diacentrum. „Jde o jeden z prvních lifestylových projektů pro české pacienty s diabetem, který strategicky využívá sociální média. Cílem Dialigy je vytvořit komunitu pacientů, kteří chtějí navzájem sdílet zkušenosti, jak nejlépe zvládat a kompenzovat své onemocnění," vysvětluje mluvčí Filip Hrubý.
„V Tchibo jsme zase mezi své cíle zařadili mezinárodní projekty certifikace a lokální ekologický koncept Green office, čímž jsme snížili dopad na životní prostředí, ušetřili náklady a provedli osvětu svých zaměstnanců," uvádí Eva Kotýnková, Corporate Communications Manager Tchibo a dodává: „Díky tomu 97 % našich pracovníků vnímá společnost Tchibo jako společensky odpovědnou firmu."
Současně se soutěží TOP Odpovědná firma byl spuštěn i nový portál odpovednefirmy.cz, který představuje trendy odpovědného podnikání, ukazuje, čím žije odpovědné podnikání a je prostorem pro firmy, lidi a instituce, které se v oblasti CSR angažují. Odpovednefirmy.cz a Top Odpovědná firma jsou sesterské projekty. Ty společně usilují o ocenění a inspiraci pro ty, kteří odpovědné podnikání již začleňují do svého byznysu ale i pro ty, kdo jsou teprve na začátku nebo se chtějí o tématu společenské odpovědnosti dozvědět více informací. Naše redakce vám bude pravidelně přinášet zajímavé příklady firemní odpovědnosti z našeho regionu, proto jestli znáte takovou společnost, která se může pochlubit odpovědným podnikáním, napište nám.
Více také na www.odpovednefirmy.cz