V pondělí pak dorazila do Prahy, potvrdil deníku Zdopravy.cz kapitán lodi Jan Hamza.

Loď, která má v letní sezoně obvykle nabitý program na Labi i Vltavě, stála letos několik měsíců v Litoměřicích jako statický hotel. Důvodem byla koronavirová epidemi a s ní spojené komplikace s cestováním. Na září je naplánováno několik plaveb, obvykle se loď pohybuje v trojúhelníku Praha, Litoměřice, Poděbrady, zajíždí ale i do Ústí nad Labem.

Největší česká loď Florentina
Kapitán největší české lodi: To řemeslo musíte poznat zespoda, nelze to urychlit

Loď připlula do Prahy po Vraňansko-hořínském kanálu, který aktuálně prochází modernizací. Jedním z cílů je přitom zvýšení podjezdných výšek na vltavské cestě ze 4,5 metru na sedm metrů. To se děje prohrábkou a výměnou pěti mostů přes kanál. Z toho tři budou nově zdvižné, od dubna příštího roku se budou ovládat dálkově z plavební komory Hořín. I ona už je nově osazena zdvižným mostem, který ale zatím nemá zdvihací technologii. Je nicméně v horní poloze, takže Florentina bez problémů proplula.

Na jiných mostech výše proti proudu ji ale zbývaly jen centimetry, řada prvků musela být z horní paluby odmontována. Ve Vrbně se pluje ještě pod mostním provizoriem, než se dokončí nový most. Železniční most v Lužci ještě nemá zdvižnou technologii. O pár metrů dál má už ale nový silniční most pohodlných sedm metrů. Od dubna příštího roku propluje Florentina (a jí podobné zahraniční lodě) do Prahy bez úprav horní paluby.

Po Baťově kanále ze Spytihněvi ke Starému Městu a zpět
Na chvílí dobrodruhem. Jak se pluje po Baťově kanále?