Cena za noc bude začínat na 25 eurech (680 Kč) za postel

První ubytovací zařízení se mají otevřít v roce 2018 v Paříži a Bordeaux. Další plánuje skupina ve Varšavě, Budapešti, Riu de Janeiro a Sao Paulu. Do roku 2020 jich chce mít celkem 50.

Značka Joe&Joe je podle firmy vytvořena tak, aby uspokojila očekávání lidí ve věku kolem 20 až 30 let, a všech, kteří si cení sdílení, spontánnosti a zkušeností. Značka doplní portfolio skupiny levných značek firmy, mezi které patří řetězec Ibis.

Hostely pro mladé lidi mezi 20 a 30 letem věku

Hostely Joe&Joe budou nabízet například piva z malých pivovarů, kurzy jógy nebo hudební vystoupení, ale také tipy na cestování a kutilské dílny.

Sektor s hostely a mládežnickými ubytovnami podle výzkumné společnosti KPMG prochází hlubokou změnou a obnoveným zájmem od investorů. "V tomto tradičně neziskovém sektoru investoři vidí nové vyhlídky na tvorbu zisku prostřednictvím změn kvality a nabídky produktů," uvedla KPMG ve své nedávné zprávě. Velký počet lůžek spolu s nižšími provozními výdaji umožňuje manažerům hostelů vytvářet atraktivní úroveň ziskovosti, dodala KPMG.

Po celém světě zhruba 18 000 hostelů

Hodnota tohoto trhu v roce 2014 činila 5,2 miliardy eur a do roku 2020 by se mohla zvýšit na 7 miliard eur. Roční růst se totiž pohybuje od 7 do 8 %.

V nabídce hostelů Francie zaostává za dalšími zeměmi, jako je například Británie. Loni však státní banka BPI France investovala do značky New Nomads, která od roku 2013 otevírá ve Francii hostely. Realitní firma Fonciere des Régions se zase rozhodla do roku 2018 investovat 400 milionů eur do evropských hostelů.

Ředitel AccorHotels Sebastien Bazin již delší dobu upozorňuje, že příjmy tradičních hotelů ohrožují firmy jako je Airbnb, které nabízejí jiné ubytovací možnosti než hotely, ale také internetové rezervační stránky jako je Expedia. Jeho odpovědí na tuto takzvanou sdílenou ekonomiku je vlna nedávných akvizic v sektoru.