A že při náročném vývoji hry, který trvá od několika měsíců až zhruba po rok, může tester objevit i legrační chyby. „Například když ve hře váš hrdina vypadá, že místo běhu proplouvá podlahou,“ usmívá se. Práci však musí brát zodpovědně, vždyť výsledek oslovuje miliony lidí z celého světa. Dosud nejúspěšnější kousek z dílny studia je Dead Trigger 2, kde střílíte zombíky. Titul si stáhlo 110 milionů hráčů.

Streamovací služba Netflix.
Světem otřásl seriál Squid Game. Lidem ukázal děsivou finanční situaci Korejců

Mobilní hry se v lecčem vyrovnají těm počítačovým či konzolovým. Videoherní průmysl je v České republice celkově na vzestupu. Přesto rodiče rodáka ze Strážovic na Hodonínsku docela udivilo, že hraje hry a dostává za to zaplaceno. „Na brněnské technice mi nevyšlo studium. Zkusil jsem tedy videoherní průmysl, hry mě bavily od dětství. U pohovoru mi pomohla dobrá angličtina a zvládl jsem i zkoušku, kdy jsem poprvé cíleně hledal chyby ve hře,“ vrací se Mundl k začátku u firmy.

Skříň plná mobilů

V brněnském studiu mají testeři vlastní koutek se skříněmi zaplněnými mobily a tablety. „Hry zkoušíme na různých zařízeních, od těch nejlevnějších až po ty, které společnosti teprve uvedou na trh, a nejvýkonnější. Abychom obsáhli co největší spektrum telefonů a měli jistotu, že hra na nich poběží, jak má,“ popisuje.

Herní tester je součástí vývoje prakticky od samého začátku. Dle hesla Čím dříve se s testováním začne, tím lépe. Zjednodušeně to pak v praxi funguje tak, že designér hry navrhne její podobu, programátor návrh aplikuje, „stvoří“ hru a tester celý tým ujistí, že se postupuje dobře. „Jste v kontaktu se všemi odděleními vývojářů a můžete vidět celý proces, jak se nápad stane součástí hry. Jako tester se ale musíte vžít i do role zákazníka a ostatní upozornit, že něco ve zkoušené hře kazí zážitek. Výsledek má lidi pobavit, něco jim přinést,“ konstatuje Mundl.

Khaby ve svém tiktokovém videu reagující na nepraktické loupání banánu.
Nejslavnější muž TikToku: Khaby se proslavil mlčením a výmluvným gestem

Problém pro něj nastal za pandemie, práce z domova mu nevyhovovala. „Z očí do očí se mi s lidmi jedná lépe. Hned jak byla možnost vrátit se do studia, tak jsem naklusal,“ směje se.

Udržet si vášeň

O práci testera hovoří jako o dobrém odrazovém můstku pro další výzvy v oboru. Mluví ze zkušenosti, před nedávnem v Madfinger Games postoupil na jednoho z designérů her. „Je to přechod na začátek vývoje hry s tím, že s ostatními řešíte svou představu. Díky testování se na vývoj dokážu dívat jako na celek,“ vyzdvihuje.

Facebook.
Tvrdá realita. Když potřebují něco skrýt, je pro mocné vypnutí internetu hračka

Podle něj je nejdůležitější pro testera zůstat vášnivý pro hry. „Někteří lidé říkají, že nejrychlejší způsob, jak ztratit vášeň, je udělat si z toho práci. Musíte zvítězit a udržet si v první řadě vášeň, která vás k hraní dostala,“ uzavírá s tím, že sám umí přepnout své nastavení v hlavě a ve volném čase se i nyní s chutí ponoří do videoherního světa.

Pokud by si měl jako fanoušek vybrat jednu oblíbenou hru, ukázal by na prvního Zaklínače. Byť ten nevyšel na mobily, ale počítače a konzole. Hra vychází z fantasy cyklu polského spisovatele Andrzeje Sapkowského, dostala dvě úspěšná pokračování. Příběh už jako seriál převedla na obrazovky i streamovací platforma Netflix.

Madfinger Games
* Brněnská společnost zaměřená na vývoj mobilních videoher, jedna z největších v ČR
* Má více než 50 zaměstnanců, z toho čtyři jsou herní testeři
* Od roku 2010 vydala celekm jedenáct titulů (Samurai, Samurai 2, Shadowgun, Shadowgun DeadZone, Dead Trigger, Dead Trigger 2, Unkilled, Monzo, Monzo VR, Shadowgun Legends, Shadowgun War Games)
* Dosud nejstahovanější hrou je zombie střílečka Dead Trigger 2, kterou si stáhlo 110 milionů hráčů