Samotné služby projektantů mají přijít na asi osm milionů korun. Obchvat Domašína vyprojektuje pražská firma KAP ATELIER a obchvat Solnice pražská firma PUDIS.

Oba obchvaty jsou součástí třímiliardové státní a krajské investice do zóny Solnice - Kvasiny, v níž působí rostoucí závod Škody Auto. Stávající silnice vedou přes obce a kamionová i osobní doprava související s automobilkou je výrazně zatěžuje.

Stavba obchvatu Solnice by mohla začít za 3 roky

Jde o stavbu druhé poloviny obchvatu, která z více než dvoutisícového města odvede auta jedoucí po silnici první třídy číslo 14 mezi Rychnovem nad Kněžnou a Náchodem. První část obchvatu stavbaři vybudovali v minulých letech, mimo obec svedla dopravu zejména ze směru od Častolovic do Kvasin. Nyní chystaná přeložka bude dlouhá 1625 metrů a její součástí bude i 180 metrů dlouhá estakáda, po které silnice překoná řeku Bělou a dvě místní komunikace.

Náklady na pořízení přeložky silnice přes Domašín se odhadují na 135 milionů korun. Domašín, který je součástí obce Černíkovice, leží na frekventované silnici druhé třídy, která spojuje průmyslovou zónu s hlavní tranzitní silnicí číslo 11. Délka obchvatu Domašína bude necelé dva kilometry a jeho výstavba je naplánována na roky 2018 až 2019. Obě stavby budou financovány ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Miliardové investice do zóny vyplývají z memoranda, které loni v březnu uzavřely stát, Škoda Auto a kraj. Škoda Auto v něm deklarovala, že do rozvoje závodu Kvasiny investuje přes sedm miliard korun. Veřejná investice půjde hlavně do vybudování více než padesátihektarové průmyslové zóny v Kvasinách a do oprav a staveb silnic. Investice půjdou i do školství a zdravotnictví v regionu.