Přesný podíl Huawei na českém trhu sice IDC ve své analýze neuvádí. Současně však podotýká, že podobná situace by mohla velmi brzy nastat i v Srbsku.

I přes tyto ztráty Samsung zůstává nadále lídrem celého regionu. Jeho celkový tržní podíl zde dosahuje 35,5 procenta. Druhý Huawei si však jen loni připsal šest procent a v současnosti má již 14,2 procenta. Na třetí místo se posunul Apple s 10,5 procenty. Další značkou, která v současnosti na některých trzích výrazně roste a je nutné s ní do budoucna více počítat, je podle analytiků další čínský výrobce Xioami.

Analýza současně ukazuje, že se počet prodaných smartphonů v regionu zvýšil o pouhých 2,3 procenta na 76,48 milionu kusů. Na druhou stranu příjmy výrobců stouply o 16,6 procenta na 17,51 miliardy dolarů. Tento nepoměr připisují analytici slabšímu dolaru a také rostoucímu zájmu o dražší smartphony.

Podíl smartphonů s LTE loni dosáhl 79 procent, zatímco o rok dříve to ještě bylo méně než 60 procent. Zákazníci rovněž pokračují v přesunu k telefonům s většími displeji. Nejoblíbenější jsou v současnosti displeje s úhlopříčkami pět až 5,5 palců. Na druhém místě jsou pak displeje s úhlopříčkou 5,5 až šest palců.