Současný počet asi 200 pracovníků se tak rozroste na dvojnásobek, řekl dnes ČTK Jiří Sochor z agentury CzechInvest. Firma v Brně sídlí od srpna 2004, její mateřský podnik působí mimo Evropu i na Středním východě a v Africe.

"Centrum v Brně je přesně v souladu s naší strategií budování středisek v různých částech světa tak, abychom byli co nejblíže našim zákazníkům. V Brně máme také blízko k vysoce talentovaným a jazykově dobře vybaveným odborníkům," řekl člen správní rady Infosys Technologies Mohandas Pai.

Brněnské centrum by mělo nabízet služby ve 20 světových jazycích včetně francouzštiny, němčiny nebo španělštiny. Zákazníky brněnského centra takzvaných outsourcingových služeb tvoří automobilové a výrobní společnosti, banky, pojišťovny nebo podniky pracující na kapitálovém trhu.

Dnešního otevření se zúčastnil mimo jiné i prezident České republiky Václav Klaus, který předloni navštívil centrálu firmy Infosys v Béngalúru v jihoindickém státě Karnátaka.

Podobná střediska Infosys BPO, která nabízejí outsourcingové služby klientům z jiných zemí, se nacházejí také v Číně a na Filipínách. Větší, vývojová centra má firma na evropském kontinentu v Anglii a Německu.

Společnost Infosys Technologies zaměstnává v Indii a dalších 35 pobočkách po celém světe přes 66.000 lidí. Indický výrobce programů vytvořil v prvním fiskálním čtvrtletí minulého roku čistý zisk osm miliard rupií (asi 3,9 miliardy korun), což znamená meziroční nárůst o polovinu. Za nárůstem stojí právě rozvoj outsourcingových služeb společnosti.

Infosys Technologies byla první indickou firmou zapsanou na newyorské burze a patří k symbolům boomu počítačových a softwarových firem v Indii. Ten začal počátkem 90. let a soustředí se právě do Béngalúru, kterému se někdy přezdívá indické Sillicon Valley.