Úřad tvrdí, že automobilky omezovaly nabídku náhradních dílů, což vedlo k růstu jejich cen. Mladoboleslavská automobilka se zatím k situaci nevyjádřila. „Předmětné rozhodnutí teprve zkoumáme, proto jej nemůžeme aktuálně nijak komentovat," řekl mluvčí Škody Auto Jozef Baláž.

Největší pokutu dostala domácí automobilka Tata Motors, která musí zaplatit 13,5 miliardy rupií (téměř pět miliard Kč).

Agentura Reuters uvedla, že úřad začal automobilky vyšetřovat už v roce 2011, kdy dostal informace o problémech na trhu s náhradními díly. Pokuty jsou podle úřadu splatné do 60 dnů. Jejich výše je odvozena od obratu automobilek na indickém trhu.

Mezi pokutované firmy patří rovněž indická divize německého koncernu Volkswagen, který je mateřskou společností Škody Auto. Pokuty mají zaplatit rovněž indické divize dalších předních automobilek, jako je General Motors, Ford nebo Toyota.

Situaci v automobilovém sektoru nyní vyšetřují také úřady v sousední Číně, a to kvůli opakovaným stížnostem, že zahraniční výrobci zneužívají svého postavení na trhu a prodávají auta a náhradní díly příliš draho. Řada automobilek již v reakci na toto vyšetřování přikročila ke snížení cen, některým navíc hrozí pokuty za porušovaní hospodářské soutěže.

Čínská Národní rozvojová a reformní komise (NDRC) například začátkem měsíce uvedla, že za porušení antimonopolního zákona potrestá německou automobilku Audi a jejího japonského konkurenta Chrysler. Podle tisku Čína vyměří automobilce Audi pokutu asi 250 milionů jüanů (zhruba 857 milionů Kč).