Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Indie chce vyrábět nejlevnější auto světa

Praha, Indie - Zaútočit na světové trhy s nejlevnějším automobilem má v plánu indická automobilka Tata. Cena jejího nového osobního vozu by měla být v přepočtu pouhých čtyřicet šest tisíc korun, což je méně, než stojí obdobné modely čínské provenience.

2.1.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS

Nový super levný automobil od Taty by se mohl začít prodávat už v lednu. Češi bohužel budou mít smůlu, protože tato automobilka u nás zatím nemá zastoupení a nic nenasvědčuje tomu, že by je měla v blízké budoucnosti získat.

Jak uvádí zpravodajský server novinky.cz, indický výrobce tímto vozem zahájil cenovou válku proti svému největšímu konkurentu, Číně. Čínská značka Byd Auto totiž v říjnu oznámila, že v příštím roce odstartuje prodej vozu, jehož pořizovací cena by neměla být vyšší než v přepočtu šedesát tisíc korun. Podle dopravního specialisty Roberta Šťastného se ale evropské automobilky cenového útoku bát nemusí.

Není to auto pro Evropu

„Asijští výrobci zpravidla vyrábějí několik modelů jednoho vozu, a to podle toho, kam směřuje vývoz,“ vysvětluje Robert Šťastný. „V případě, že by vůz směřoval do Evropy, byla by jeho cena určitě vyšší, protože automobil by musel splnit základní bezpečnostní normy,“ dodává. Přesto se podle něho dá očekávat, že cena asijských vozů prodávaných v Evropě bude nižší, než u modelů evropských výrobců.

Zákazník ale samozřejmě při koupi asijského automobilu (vyjma například vozů z Japonska a jižní Koreje, které jsou považovány za velice kvalitní – pozn. red.) musí počítat zároveň s nižší kvalitou zpracování. Zároveň není od věci se pečlivě podívat na výsledky takzvaných nárazových testů.

Odstrašujícím příkladem může být crash-test čínského terénního vozu LandWind. Ten dopadl tak hrůzně, že LandWind je považován za jeden z nejnebezpečnějších vozů vůbec. Dovozce se sice hájil tím, že prováděné testy nebyly regulérní, přesto do přední části automobilu začal montovat dodatečnou výztuhu.

2.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš.
1 9

ANALÝZA DENÍKU: Voliči hlasovali proti klasice

Kateřina Perknerová.
2 9

Pohledem Kateřiny Perknerové: Konec starých časů

Nejúspěšnější kandidát ODS Václav Klaus ml.: Zrušil bych 90 procent zákonů

Se ziskem 22 635 preferenčních hlasů vstoupil do velké politiky syn někdejšího prezidenta Václav Klaus mladší. Stejně jako jeho otec, ve věku 48 let.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

Nejmladšího a nejstaršího poslance dělí 58 let

V nové Poslanecké sněmovně zasedne zároveň nejmladší i nejstarší poslanec v historii Česka. Do poslanecké lavice usedne devětasedmdesátiletý Karel Schwarzenberg, který byl zvolen za TOP 09. Dosud patřilo prvenství nejstaršího poslance Zdeňku Jičínskému, kterému bylo při zvolení v roce 2006 77 let. Naopak nejmladším zástupcem bude Schwarzenbergův partajní kolega Dominik Feri, kterému je 21 let, tři měsíce a deset dní. Oba dva kandidovali v Praze.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se toi v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení