Ve čtvrtletí ČOI provedla 181 kontrol zaměřených především na dodržování zákona o ochraně spotřebitele a dalších předpisů. Ve 133 případech zjistili inspektoři ČOI jejich porušení. Internetovým obchodníkům uložili 160 pokut.

„Dílčí výsledky kontrolní akce, zejména vysoké procento kontrol, při kterých inspektoři zjistili porušení obecně závazných právních předpisů, však nemohou být v žádném případě považovány za objektivní obraz stavu elektronického obchodování v ČR," uvedla ČOI. Kontroly jsou totiž prováděné cíleně v obchodech, u nichž je podezření, že nedodržují předpisy. Četné kontroly jsou prováděny také na základě stížností spotřebitelů.

ČOI přijala v prvním čtvrtletí celkem 1373 stížností. Nejčastěji si lidé stěžovali že neobdrželi zboží poté, co za něj zaplatili, nebo že nedostali zpět peníze, poté, co výrobek v zákonné lhůtě vrátili. „Tyto případy však jsou mimo kontrolní pravomoc ČOI a poškození spotřebitelé se mohou domoci svých nároků pouze soudní cestou," uvedla inspekce.