V internetovém obchodě s počítači a elektronikou CZC.cz se podíl osobních odběrů vyšplhal za posledních pět let z 57 na 76 procent. „Není možné, aby podíl osobních odběrů neustále rostl. Myslím, že 80 procent je ještě reálná vyhlídka na příští dva roky, pak se podle mě růst zastaví," míní marketingový ředitel CZC.cz Marek Šalanda. E-shop má v ČR 34 kamenných výdejen, v létě otevře nejméně tři další.

„U objednávek malé hodnoty může poštovné neúměrně navýšit cenu a nákup již není tak výhodný," zdůvodňuje ředitel marketingu internetového obchodu s kosmetikou Parfums.cz Radek Ondrašík.

Na Mall.cz zákazníci v roce 2010 osobně vyzvedli 36 procent objednávek, loni už to byla polovina. Mall plánuje v létě přidat tři nové kamenné pobočky k současným deseti. „Tam, kde otevřeme nové pobočky, nám přibudou zákazníci, kteří u nás dosud nenakupovali," zdůvodňuje mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.

Podle Andrey Čižmářové z e-shopu Kasa.cz šetří Češi na dopravném zejména u levnějších položek. Větší zboží jako lednice nebo pračky si nechají doručit přepravní službou. „Český zákazník je spořivý, spíše co se týká peněz než času. Nemá problém se vydat přes půlku města či si načasovat vyzvednutí láhve při návštěvě Prahy, i když jsme schopni dodat zboží do druhého dne téměř kamkoliv," dodává mluvčí e-shopu drinks24.cz Pavel Kučera.

Češi letos podle odhadů utratí v internetových obchodech téměř 50 miliard korun. Přes e-shopy se v Česku prodá až šest procent zboží.