"Letošní vánoční sezona by měla být, co se týče tržeb, pravděpodobně nejsilnější v historii," uvedla mluvčí Datartu Iva Pavlousková. Také obchody Euronics očekávají, že by konec roku mohl překonat ten loňský. "Výší tržeb loňský rok jistě překonáme. Nárůst odhadujeme v desítkách procent," dodala mluvčí firmy Lenka Mastešová.

Přípravy na Vánoce skončí na parfums.cz na konci září. E-shop očekává, že bude odbavovat přes 80.000 zásilek denně. "Bylo to obrovské množství změn, které se realizovaly, abychom zvýšili kapacitu skladu, ale také rychlost odbavení od přijetí po expedici," uvedl marketingový ředitel Radek Ondrášík.

"Na extrémní nápor jsme připravili naše interní systémy, takže zvládneme odbavit ještě více objednávek za vteřinu než v loňském roce. Aktuálně jsme již nad hranicí deset objednávek za vteřinu," uvedl marketingový ředitel největšího e-shopu Alza.cz Karel Kučera. V období sezónního vrcholu podle něj návštěvnost webu přesahuje čtyřnásobek běžného provozu.

E-shop Kasa.cz spustí vánoční kampaň o něco dříve než loni. "První vlna je plánována na listopad, není to tedy nijak extrémní posun proti loňsku," uvedl produktový manažer Petr Štursa. Obchod letos rozšířil počet výdejních míst po celé republice.

Obchod CZC.cz očekává na konci roku vedle stabilního zájmu o nové mobily, notebooky a televize zvýšený zájem převážně o herní konzole a počítačové sestavy. Jedním z kandidátů na vánoční hit jsou podle obchodního ředitele Tomáše Pilského virtuální brýle PlayStation VR.

"Letos se výrazně vrátí do hry herní konzole, výrobci si dávají velmi záležet, co představí. Před Vánoci se objeví nové Star Wars, vždy po uvedení filmu dramaticky narůstá prodej čehokoliv, co má na sobě motiv Star Wars," dodala Pavlousková.

Obrat tuzemských internetových obchodů stoupl v posledním loňském čtvrtletí na 25 miliard korun, meziročně to je o pětinu více.