„Spoty jsou natočeny, budeme si zadávat vysílací čas. Smlouva má být uzavřena do konce března. Budu o tom v pondělí informovat vládu, protože zadání vysílacího času se týká výjimky ze zákona o zadávání veřejných zakázek," uvedla Jourová.

Pokud by podle ní ministerstvo zadávalo spoty prostřednictvím agentury, bylo by to o 15 procent dražší, proto se rozhodli pro přímou cestu. Z celkové hodnoty zakázky 42 milionů korun zaplatí stát přes šest milionů.

Připravovaná televizní kampaň, která je součástí projektu Rebranding a marketingová podpora příjezdového cestovního ruchu, má emotivní a moderní formou vyprávět příběhy zahraničních turistů v Česku. Jednotlivé spoty pro každou ze čtyř zemí se liší. „Na ruském trhu se proto budeme prezentovat jako země vhodná k nákupům s nadstandardní nabídkou lázeňských a welness aktivit, ale v Číně například jako země s bohatým kulturním dědictvím. Právě toto přesné zacílení nám umožní efektivní prezentaci na jednotlivých zahraničních trzích," dodal generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Do Česka přijelo loni rekordních 7,3 milionu zahraničních turistů. Historicky nejvyšší byly i příjmy ze zahraničního cestovního ruchu, které si připsaly mírný růst o 0,1 procenta na 138 miliard korun. „Rádi bychom letos prolomili ten dosavadní rekord. Chtěli bychom do sektoru ekonomiky z cestovního ruchu přinést 140 miliard korun," dodala ministryně.

„Naše prognózy jsou takové, že nárůst turistů z Ruska by měl být zaznamenán i v letošním roce, navzdory současné situaci na Ukrajině," dodala Jourová.

Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube