Pokud se jedná o reklamaci zboží, kde hrozí v nejbližší době vypršení dvouleté lhůty, měl by podle České obchodní inspekce člověk-spotřebitel včas kontaktovat prodejce, například telefonicky či e-mailem, a domluvit se s ním, kdy a jakým způsobem zboží k reklamaci doručí.
„Rozhodně by se nemělo stát, že prodejce odkáže spotřebitele až na okamžik, kdy provozovna bude v běžném provozu, následně pak jiný zaměstnanec spotřebitele odmítne s tím, že lhůta vypršela,“ radí mluvčí inspekce Jiří Fröhlich. Doporučuje proto, aby tento případný „příslib“, že se vše vyřeší v době, kdy provozovna bude moci opět otevřít, zaslal prodejce spotřebiteli třeba e-mailem, aby ten měl důkaz, že se takto domluvili. Když prodejce nekomunikuje, je podle Fröhlicha ideální reklamaci i se zbožím odeslat na sídlo prodávajícího poštou.
Pokud se jedná o reklamaci zboží, které je nezbytně nutné, měl by spotřebitel kontaktovat prodejce telefonicky či e-mailem a domluvit se s ním, jak zboží k reklamaci předat. Další rady inspekce lze nalézt na webové stránce www.coi.cz/koronavirus.