Cestující vlakem mezi Brnem a Prahou už si nebudou muset jen vybírat, jestli pojedou s Českými drahami nebo RegioJetem. Žlutý dopravce tento týden zlevnil některé spoje, které nejezdí v přepravní špičce.
Například ve třídě standard místo současných 219 korun zaplatí cestující 175. S kreditovou jízdenkou dokonce 140. „Ve špičce jezdí některé spoje v pondělí, pátek a neděli," vysvětlil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Čtěte také: Deset dnů žlutých vlaků: Jančura snížil cenu některých jízdenek
Za 140 korun se tak společnost dostala i pod cenu vlastních autobusů. Těmi do Prahy cestovává například Jan Rybárik. „Častěji než vlaky jezdím právě autobusy. Toto snížení cen pro mě ale není moc důležité, spíš řeším časy odjezdů," sdělil Rybárik.
RegioJet mezi Brnem a Prahou provozuje jen tři páry vlaků. Zato České dráhy jezdí minimálně jednou do hodiny. Národního dopravce krok RegioJetu nepřekvapil. „Rozpoutání cenové války ze strany RegioJetu, stejně jako tomu bylo i v předchozích případech na jiných tratích nebo na autobusových linkách, jsme očekávali. Na tento krok jsme samozřejmě připraveni a budeme na něj reagovat. O našich krocích však přirozeně nebudeme dopředu informovat," okomentovala mluvčí dopravce Monika Bezuchová. Dráhy nabízí jízdenky za 219 korun, se zákaznickými kartami je ovšem možné jet i za 155 korun. Ty jsou ovšem zpoplatněné.
Přečtěte si: Trať na Břeclav čekají výluky. Kvůli výměně pražců
RegioJet včera také oznámil otevření čtvrté třídy ve svých vlacích s názvem low-cost. Zavede je v březnu. Ve špičce bude cesta stát 175 korun, mimo ni 140. Třída se od ostatních bude lišit omezenými službami. Cestující dostanou po nástupu jen vodu a denní tisk si vezmou sami ze stojanu. Steward procházet nebude. To se příliš nezamlouvá například Štěpánu Vernerovi, který žlutými vlaky jezdí. „Jako student chci cestovat levně, ale právě kvůli službám jsem volil RegioJet. Když bych si měl vybrat mezi superlevným RegioJetem bez služeb nebo se službami za víc, to už by radši měli zavést jídelní vozy, kam si každý dojde," zhodnotil Verner.
Když Jančura spouštěl novou linku, uvedl v rozhovoru pro Brněnský deník Rovnost, že chce Českým drahám ubrat miliardu korun na tržbách. Podle hlavního ekonoma společnosti Cyrrus Lukáše Kovandy je to hodně smělý cíl. „Realistický odhad je spíše v řádech nižších stovek milionů korun. RegioJet stále přepravuje jen dvě procenta cestujících ve srovnání s drahami. Daří se mu ale získávat nové cestující rychlejším tempem. Touto změnou cen navíc jen zintenzivňuje agresivní cenovou politiku," zhodnotil Kovanda