TNT Post ČR je konkurentem státního podniku Česká pošta. Poskytuje poštovní služby zejména v doručování reklamních letáků, ale i zásilek do schránek domácností. TNT Post se chtěla stát významným konkurentem České posty v doručování zásilek. Po otevření poštovního trhu slibovala, že by lidé mohli jejím prostřednictvím posílat zásilky výrazně levněji.

Firma podle výročních zpráv v obchodním rejstříku vykázala za poslední dva roky, 2008 a 2009, celkovou ztrátu 105 milionů korun. V závěru minulého roku navíc měla záporný vlastní kapitál 13,5 milionu korun. Tržby jí loni klesly o čtvrtinu na 394,5 milionu korun. Podle zástupců firmy může za špatné hospodářské výsledky hospodářská krize.

Prodej nebo partnerství

Podle Friedmanna řeší další budoucnost firmy v Česku centrála TNT Post, která sídlí v Haagu. "Centrála řeší prodej nebo partnerství. Rozhodlo se to uskutečnit vedení celé skupiny po vyhodnocení finanční krize, a jak bude vypadat situace na trzích, na kterých působí," uvedl Friedmann. Doplnil, že v zemích, kde působí, jako je Česká republika nebo Slovensko, bude vedení nizozemské firmy hledat partnera pro případnou spolupráci nebo pro prodej.

"Proč se tak rozhodli, nebo proč situaci tak řeší, je otázka na centrálu. V této chvíli víme, že firma hledá partnera, ale nemáme k tomu bližší informace," uvedl Friedmann.

Podle informací ČTK připravuje prodej TNT Post ČR společnost Ernst & Young. Její zástupci se k tomu nevyjádřili.

TNT Post ČR spolu s TNT Post Slovensko patří do skupiny TNT Post CEE, která je součástí poštovní divize nizozemského koncernu TNT N.V. TNT již letos v Česku prodala dceřinou firmu, marketingovou agenturu Dimar.