Projekt připravovalo vedení společnosti čtyři roky. Součástí Megahall bude i administrativní budova se zázemím pro řidiče a parkoviště pro osobní i nákladní auta. „Naše hustopečské sklady jsou již několik let naplněné po střechu a požadavky zákazníků musíme odmítat. Vidíme v tomto směru obchodní potenciál, proto jsme se rozhodli nové logistické centrum vybudovat,“ zdůvodnil výstavbu haly generální ředitel společnosti Petr Šťastný.

Co vlastně v hale dočasně najde své místo, vedení Mossu zatím přesně neví. „Dlouhodobě se zaměřujeme na skladování komponentů pro automotive, které vyrábějí podniky v regionu, velké bílé techniky a spotřebičů do domácností. Máme zvládnutou i logistiku sportovní obuvi a potřeb. V posledních dvou letech skladujeme i pro eshopy a předpokládáme, že tato kategorie se bude rozvíjet nejvíce. Konkrétně ale budeme vědět až před létem 2020,“ naznačil Šťastný.

výstavba Megahall
- náklady: několik stovek milionů korun
- začátek stavby: červenec 2019
- konec stavby: červenec 2020
- rozloha: 10,5 tisíce metrů čtverečních

Přestože má být hala hotová až příští rok v červenci, již nyní vyvolává vášnivé emoce. „Za radu města můžu říct, že máme obavu. Denně projede Hustopečemi v průměru na 14 tisíc aut. Protože jsme věděli, že půjde o více jak hektarovou halu, požadovali jsme po Mossu studii, která by zhodnotila nárůst dopravy a zhodnocení průjezdnosti městem,“ popsala hustopečská starostka Hana Potměšilová.

Zhorší se doprava ve městě? 

Dopravní studii společnost zhotovila a koncem loňského roku městu i předložila. „Na třech stranách popisují, že budou kamiony jezdit ve tři hodiny ráno a provoz nijak neovlivní. V závěru pak stojí, že vliv dopravního zatížení bude nízký až zanedbatelný. Podle nás to už tak žalostný stav dopravy ve městě ještě zhorší,“ myslí si starostka.

Podle ředitele Šťastného však nejsou obavy na místě. „Nové sklady budou mít buď žádný, nebo jen minimální vliv. Hustopečemi denně projedou tisíce aut a naše kalkulace je v případě plných skladů asi dvacet aut do a z areálu, což jsou promile,“ míní Šťastný.

Jaké bude z hlediska dopravy město po dostavění Megahall, tíží i obyvatelku Lucii Albrechtovou. „Všichni ve městě si ztěžují. S dopravou je to v Hustopečích už tak dost šílené a stavba další haly tomu rozhodně nepomůže,“ řekla Albrechtová.

IVA HAGHOFER
KATEŘINA VAJSOVÁ