Účinnost různých promo akcí na českém trhu se stále snižuje. "Podíváme-li se na frekvenci promocí (slev), to jak často produkty dáváme do letáků, tak za poslední rok narostla o 13 procent. Ale samotné prodeje v promocích narostly pouze o deset procent. Tzn., že každá dodatečná promoce už nepřinesla to co přinášely ty promoce v minulých letech," uvedl Týra. Podpora prodejů za pomoci letáků, slev či promo balení je na českém trhu podle něj fenomenální, promoční spirála se stále roztáčí.

Objem prodejů rychloobrátkového zboží v Česku od roku 2008 klesl o devět procent. Naopak průměrná cenová hladina v ČR roste, a to o něco rychleji než klesají objemy prodejů rychloobrátkového zboží. V součtu těchto dvou faktorů cenová hladina drží tržby v mírném plusu.

Největší obavu mají podle průzkumu společnosti Nielsen čeští spotřebitelé o své zdraví (30 pct z nich). Každý pátý český spotřebitel uvádí rostoucí ceny potravin jako svoji největší obavu, 18 procent lidí se strachuje o ztrátu zaměstnání. Víc než polovina domácích spotřebitelů uvádí, že šetří ve výdajích na domácnost, téměř třetina (29 pct) přechází k levnějším značkám potravin. Pouze 19 procent zákazníků nemá přebytečnou hotovost.