„O místo přišlo 57 pilotů, přes polovinu z nich odešlo dobrovolně dohodou," uvedl Kirchner s tím, že dobrovolně odcházeli zpravidla zkušenější piloti. Nové pracovní smlouvy mají podle něj zatím podepsané jen jednotlivci, část uchazečů o místo v Aeroflotu ještě čeká na pohovory. Většina z těch, kteří už mají výběrová řízení za sebou, ale byla úspěšná, dodal.

Opačná situace je ale u druhých pilotů, letušek a stevardů. Většina národních dopravců požaduje, aby v palubním personálu byli zaměstnaní rodilí mluvčí, řekla předsedkyně Odborové organizace posádek letadel (OOPL) Petra Posová. Zatímco o zkušené kapitány z ČSA zájem ze strany zavedených dopravců je, zbytek personálu s hledáním míst má problémy. Řada letušek proto hledá místo mimo obor.

Kvůli propouštění v ČSA vyhlásily koncem září odbory zastupující letušky a stevardy stávkovou pohotovost a vážně se zabývaly možností přejít do stávky. Tu nakonec zažehnalo dojednání kompromisního návrhu, podle kterého vedení ČSA propustilo menší počet zaměstnanců, než kolik původně avizovalo na pracovním úřadu.

Podle informací ČSA z 24. října obsahoval kompromisní návrh dohodnutý s odbory propuštění 69 letušek a stevardů, 65 pilotů a 26 administra­tivních pracovníků. Původně chtěl dopravce propustit přes 300 zaměstnanců.

ČSA v září zaměstnávaly zhruba 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčích a asi 270 pracovníků v administrativě. Ještě v roce 2011 dopravce podle výroční zprávy zaměstnával bezmála 1500 lidí, z toho 292 pilotů a 613 letušek a stevardů. Rok předtím zaměstnával přes 2000 lidí, z toho 415 pilotů a 752 palubních průvodčích. Loni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun.