Počet vydaných platebních karet přesahuje v České republice podle odhadů hranici devíti milionů a nedělí nás mnoho od chvíle, kdy na každého Čecha bude připadat jedna platební karta. Český trh se tak nasytí, proto banky hledají cesty, jak nové klienty přilákat. Personalizace platebních karet je jednou z nich.

„Karty se stále více stávají vyjádřením životního stylu a módním doplňkem držitele karty. Stále více klientů se chce odlišovat a požaduje jinou platební kartu než tu, kterou má každý. ´Moje oblíbená fotka na kartě´ je tak dalším z důkazů zkvalitňování vztahů mezi vydavateli karet a klienty,“ řekl Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Ukrajinu.

Mezi novinky, které mohou záhy proniknout i na český trh, patří ovšem dnes už i karty, které svítí ve tmě nebo nesou vůni čerstvě pražené kávy či růží. Díky moderním technologiím se můžeme dočkat také platebních karet v podobě klíčenky či karty zabudované v hodinkách.

„Mnoho bank využívá možnost vydávání karet s atypickým designem také jako důkaz toho, že se jedná o moderní, dynamickou a kreativní banku, která svým klientům nabízí stále něco nového,“ dodal Čarný.

Je nutné podotknout, že využije-li držitel karty možnost k umístění své vlastní fotografie na její přední stranu, funguje jeho fotografie zároveň jako dodatečný ochranný prvek při běžném používání. Obchodníci přijímající platební karty tak mohou lépe identifikovat jejich držitele. Fotografie držitele karty na přední straně patří například k tradiční nabídce karet MasterCard, které vydává Citibank.