„Zájem lidí o celou kauzu je u nás na prodejně téměř nulový, pouze na ojetinách se ptal jeden člověk. Při rozhodování to ale zákazníky nijak neovlivňuje," řekla vedoucí prodeje v ostravském Auto Dubina Petra Blokešová. Stejná situace je v brněnské prodejně Agrotec. „Nezaznamenal jsem žádný dotaz ani ve svém okolí," řekl místní prodejce.

V prodejně Auto Volf v Plzni lidé sice o kauze občas hovoří, ale spíše odlehčeně. „Většinou si z toho dělají srandu. Do prodejů se to vůbec nijak nepromítlo," sdělila Šárka Plicová z oddělení prodeje nových vozů. Stejné to je u mladoboleslav­ského prodejce Laureta Auto. „Pokud vím, tak se neptal vůbec nikdo z našich zákazníků," řekl vedoucí prodeje Vladimír Bárta.

Čáslavský prodejce INPRO sice několik dotazů zaznamenal, lidé ale většinou na toto téma vtipkují. „Říkají, že například čekají, která automobilka bude další. Klíčové pro ně je, že uživatelsky se to nijak neprojevuje," řekl vedoucí prodeje Vít Richter. Prodeje jsou prý stejné jako před vypuknutím kauzy. „Výjimkou potvrzující pravidlo byl jeden náš zákazník, který nám přišel hrozit právními kroky," dodal Richter.

Volkswagen již dříve oznámil, že celkem se problém motorů, které jsou schopné obcházet emisní měření, týká asi 11 milionů vozů. Z toho je pět milionů osobních vozů VW, 2,1 milionu Audi a 1,2 milionu vozů Škoda. Jde o typ motoru EA 189 plnící emisní normu Euro 5. Montoval se například do druhé generace Škody Octavia či Fabia, Rapidu, Roomsteru nebo Superbu druhé generace. Jsou jím vybavené i VW Golfy šesté generace a sedmá generace Passatu.