Ale růst se zpomalil; HCFB v roce 2010 dokázala meziročně téměř zdvojnásobit čistý zisk čistý zisk na 9,4 miliardy rublů (zhruba 5,8 miliardy Kč podle tehdejšího kurzu). O rok dříve vydělala 5,2 miliardy rublů (tehdy skoro 3,3 miliardy Kč), v roce 2008 pak 3,66 miliardy rublů (asi 2,2 miliardy korun podle tehdejšího kurzu).

Hnacím motorem loňského růstu se podle šéfa banky Ivana Svítka staly úvěry v hotovosti, jejichž podíl v úvěrovém portfoliu dosáhl 46 procent a přesáhl 55 miliard rublů. Celkem se klientská databáze zvýšila ke konci loňského roku na více než 22 milionů Rusů, z nichž 3,6 milionu je „aktivními“ klienty. Síť banky obsáhla 1273 poboček různých formátů, své úvěry nabízí také ve více než 58.000 prodejnách. V rozšiřování sítě míní banka pokračovat i letos.

Jednička na trhu spotřebitelských úvěrů

Podle analytiků je HCFB jedničkou na trhu spotřebitelských úvěrů s téměř čtvrtinovým podílem, v úvěrech v hotovosti zaujímá sedmou příčku s podílem 2,1 procenta trhu a stejnou pozici má i na trhu kreditních karet, kde podíl banky činí 3,7 procenta.

Banka během loňského roku půjčila zhruba 113 miliard rublů, asi o 50 procent více než v předchozím roce. Vlastní zdroje diverzifikovala téměř ztrojnásobením vkladů od spořitelů na více než 70 miliard rublů, představujících 56 procent závazků banky.

Podíl včas nesplácených úvěrů banka snížila z předloňských 6,9 procenta na 5,8 procenta. Rentabilnost aktiv převýšila devět procent a koeficient kapitálové přiměřenosti ke konci roku představoval více než 20 procent, uvedla HCFB.

Banka je součástí společnosti Home Credit Group, která patří do skupiny PPF. V té ovládá většinu Kellner.