Firma tím reaguje na měnící se poptávku na trhu. Na tiskové konferenci to ve středu uvedli zástupci Kofoly.

„Můžeme říci, že naši spotřebitelé se, přestože je krize, mění,“ uvedl generální ředitel firmy Jannis Samaras. Stále více lidí se podle něj zajímá o složení jídla a nápojů, které konzumuje, a přiklání se ke zdravějším variantám výrobků. Podle zástupců Kofoly je linka, která umožní plnění PET láhví horkou tekutinou i s kousky ovoce, evropským unikátem. Linka dokáže ročně naplnit až 60 milionů láhví. Kromě řady sirupů značky Jupí bude Kofola na lince vyrábět například nápoj typu smoothie obsahující kromě ovocné šťávy také dřeň z ovoce či nápoj s extraktem z černého čaje.

„Český trh se sirupy dynamicky roste,“ uvedl marketingový ředitel Kofoly Jiří Vlasák. V období od loňského října do letošního září se podle něj v Česku prodalo o sedm procent více sirupů než o rok dříve. Ve finančním vyjádření prodej sirupů vzrostl dokonce o 12 procent na 3,8 miliardy korun.

Vlasák za rostoucím zájmem Čechů o sirupy vidí mimo jiné agresivní kampaň vodárenských firem propagující pití kohoutkové vody na úkor balených vod. Významné je také ekonomické hledisko, protože voda se sirupem je výrazně levnější alternativou ke kupovaným nealkoholickým nápojům.

Společnost Kofola je součástí stejnojmenné skupiny Kofola sídlící v Polsku. Skupině v prvním pololetí letošního roku vzrostly tržby o více než 22 procent na 4,3 miliardy korun. Provozní zisk (EBITDA) činil 380 milionů korun, což byl meziročně nárůst o šest milionů Kč.

Skupina působí kromě Polska a Česka také v Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Letos v dubnu Kofola koupila předního tuzemského výrobce energetických nápojů, firmu Pinelli.

Skupina Kofola zaměstnává kolem 2000 lidí, v Česku jich je zhruba 650. Pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku.