Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Správa železnic v něm navíc poprvé připouští, že zdánlivě nekonečné zdroje, které proudily ze státní a evropské kasy do drážních staveb, mohou začít vysychat. „Zadavatel s ohledem na úpravu v předpokládané výši disponibilních finančních zdrojů pro rok 2022 odsunul termín možné realizace této veřejné zakázky,“ uvedla Správa železnic.

Autobus MHD před budou Letiště Václava Havla v Praze.
MHD zdražovat nebude. Dopravci mají zafixované ceny nafty či zemního plynu

Jako další důvod uvádí i provozní možnosti, především pak výluky na koridoru. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury počítá příští rok s 55 miliardami pro Správu železnic, letos došlo k navýšení na 60 miliard.

Ještě v říjnu 2019 Správa železnic uváděla, že úpravy vyjdou na 216 milionů korun. O pár měsíců později zastropovala v první soutěži cenu na 363 milionech korun, přesto se do tendru nikdo nepřihlásil. V posledním pokusu Správa železnic zastropovala cenu na 423 milionů korun.

Pohodlný přístup k vlakům 

Nový podchod má vzniknout přestavbou stávajícího technologického podchodu pro zajištění bezbariérové přístupnosti nástupišť. Každé nástupiště bude nově propojeno s podchodem jedním výtahem a jedním schodištěm. Kromě pohodlného přístupu k vlakům bude velkým přínosem také jeho prodloužení pod celou stanicí až do Starokolínské ulice.

Autobusy společnosti Vydos Bus.
České dráhy míří na silnice. Kvůli náhradní dopravě zvažují odkup autobusů

Zároveň dojde k výstavbě nového kabelovodu. Součástí stavby bude také úprava nástupišť, jejich zastřešení a oprava administrativní budovy u přednádraží a vybudování nového orientačního a informačního systému v celé stanici.